Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra utstilling?

Bambii88

Recommended Posts

Skrevet

Ingen her som har noen "skryte" - bilder, de vil dele med oss andre da? Alltid morsomt å se og høre hvordan det har godt for andre i ringen =)

*:*~*:*Klem Guro & Ronya*:*~*:*

Skrevet

ronyairingen2.jpg

Shafaq Romantic's Ronya, *-_-Ronya-_-*

11mnd gammel på bildet. Hun har fått 2 Hp, 1Ck og 3Bim-valp :) Veldig stolt av henne :D

zollathachamp.jpg

NuCH Shafaq Piazzolla Pascal, *-_-*Zolla*-_-*

3år gammel på bildet. Hun er fått 3cert, 6Ck, Cacib, Res. Cacib og 1Bir. Satser ikke så mye utstilling med hun når, mere en selskapshund hjemme :)

Det var 2 av 3 salukis bestemor har nå. Begge har vært innom utstilling og agility, mens det er bare 1 som brukes i agility :) og mye i utstilling :D Under er det bilde av vår gamle saluki *~*Savner deg Tanz*~* :)

tanzejentami.jpg

NuCH Shafaq Nachtanz Jinha, *-_-*Tanz*-_-*

På bildet er hun 3år. Tanz blei bare så vidt 3 1/2år gammel :) Savner hun masse... Du kan lese om hun på "In Memorian" her på hundesonen. Tanz gjorde det bra i utstillingsringen. Hun hadde 3xBir, 3xCert, N Champ, mer enn 10xCk, og mange Hp'er, 1xCacib og 1xRes.Cacib. :D

Skrevet

Hehe, har en del jeg da :D Får starte med tibbene mine :wink:

Dolly5.jpg

Dolly som 2.BIS-veteran :D (hun ble senere BIS-vet på NKK sin utst. i Tromsø) :-o

Li-Li.jpg

Li-Li fikk Cacib og ble BIM på NKK sin utst. i Stavanger.

Tolleren Buddy som jeg stilte for en venninne i vikingeskipet:

Toller-Buddy.jpg

Han fikk Cert, Cacib og ble BIM med NV-04 tittelen :(

En nuffe jeg fikk låne til JH(synes bildet er så stilig 8) )

Nuffeifart.jpg

Jeg ble BIS juniorhandler :wink:

Handler nakenhund:

Pirat1.jpg

Han ble BIR, BIG og BIS 2(valp) på sin første utstilling(bildet over), og BIS3(valp) på sin andre utstilling(bildet under) :D:D :

Pirat3.jpg

Hehe, ble en del det :D jaja, elsker å titte tilbake på morsomme stunder :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...