Gå til innhold
Hundesonen.no

Leste dere VG idag?

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Leste dere VG idag? Om alle hundene som settes på gata. Hva syns dere om det. jeg syns det er trist. Og så og si alle hundene i avisen var blaningshunder. Tror dere at det er forskjell? Jeg skjønner ikke hvordan folk bare kan sette ut hunden på gata og så glemme den...

Skrevet

Leste dere VG idag? Om alle hundene som settes på gata. Hva syns dere om det. jeg syns det er trist. Og så og si alle hundene i avisen var blaningshunder. Tror dere at det er forskjell? Jeg skjønner ikke hvordan folk bare kan sette ut hunden på gata og så glemme den...

Nei... Har du en link??

Skrevet

Det er trist, og veldig veldig galt.

Grunnen til at det blir satt ut flere blandingshunder er sikkert delvis fordi det er lettere (økonomisk sett) å kvitte seg med noe man har fått til en 500 lapp enn noe man har betalt kanskje 8000 kroner for.

Skrevet

Nei... Har du en link??

Nei kjøpte avisa på butikken. Det er muligheter å laste ned avisa på nett og, men det står mer om det på nettsiden. Var masse hunder i bur på forsiden av avisen. Med tittelen UØNSKET.

Skrevet

uff :) ...jeg har fryktelig lyst på Banditt..Han var utrolig nydelig...

*sitte på hendene sine*

Det var vel hele 2 renrasede der eller så var det blandinger...Hmmm...

Skrevet

Nikita Jenta mi! :)

Nikita.. blandingen av sjæferen der.. og Irsk ulvehund..

Etter at vi hadde mistet de andre hundene dro vi på FOD..

Der fant vi Nikita... vi hadde henne en uke.. hun var verdens nydligste hund..

Men så var hun ute med mamma og hun glefset etter fetteren min.. så mamma turte ikke beholde hun..

Jeg var gjevnlig innom FOD for å se hvordan det gikk med henne.. en gang fikk ejg vite at hun var omplassert og hadde det kjempe bra...

ble skikkelig lei meg når jeg så det nå. ;) . at hun var tilbake der.. hadde jeg bodd for meg selv så hadde jeg dratt å hentet henne..

Skrevet

Så nydelige, spes. Knugen og Nikita da, og Fant. og Banditt. ja alle sammen.

Synes synd på de hundene altså. Om jeg kunne hadde jeg tatt dem alle sammen :)

Skrevet

Nikita siklet jeg på da.. Og den ene schæferen.. Men *sitte på hendene mine* jeg og:/

sitte på hendene mine jeg å????

Holdte du på å velge Nikita??

kjønnte ikke helt den meldingen jeg.. hehe :)

Skrevet

Chicka har også vært ut og inn på FOD flere ganger pga folk som ikke helt skjønner ansvaret ved å ha hund..fikk hun når hun var 13mnd og da var jeg hjem 3...

Den ene Schaferen vente ex'en min litt på blir løst fra dyrevrnsaken, har vært flere ganger oppe og hilst på den, kul hund.

Skrevet

Var det en artikkel om hunder fra FOD - gården?? Jeg jobbet der med venninna mi hver søndag i et halvt år. Vi falt spesielt for en Beagle som het Xerox og en blanding(lurer på om det var litt border collie) som het Fant. Fant var bare en valp. Nikita virker også som et kjent navn.. Hvilken rase? Og så var det jo noen schæfere der og..

Nei, nå ble jeg nysgjerrig! Må sjekke på vg.no..

Skrevet

sitter godt på hendene og tenker tar samojeden jeg da, herlig gammel gutt det der.

nesten forjævlig å se en 12 år gammel hund på et slikt sted for å være helt ærlig. :wub:

Skrevet

Huff, så fælt :) Hadde jeg bare bodd for meg selv nå.. <_< Synes alle de hundene der så fine ut, på hver sin måte.. Skjønner ikke at folk bare skaffer seg en hund utenom å tenke seg godt om, huff :)

Skrevet

Så godt at det finnes steder som FOD-gården.... men stakkars dyra som er der år etter år da, er det riktig overfor dyrene da? Skulle gjerne tatt dem alle jeg...sukk...får vondt av de stakkars små. Men helt ærlig, skulle det ikke vært en tidsgrense for hvor lenge de kan stå på det stedet?? Jeg VET at det er et fælt spørsmål, men ville det ikke vært bedre for stakkar'n å få slippe dette år etter år :)

Huff og Huff, skal vi ikke snart få en lovendring som gjør at ALLE hunder skal være merket og registrerte, mix eller ikke mix, slik at eierne kan spores opp og bli konfrontert med et dårlig hundehold... Bare en tanke :)

Skrevet

Var det en artikkel om hunder fra FOD - gården?? Jeg jobbet der med venninna mi hver søndag i et halvt år. Vi falt spesielt for en Beagle som het Xerox og en blanding(lurer på om det var litt border collie) som het Fant. Fant var bare en valp. Nikita virker også som et kjent navn.. Hvilken rase? Og så var det jo noen schæfere der og..

Var fant svart og hvit...

Ikke så høy!

Se bilde på hjemmesiden til hunden min på vennesiden..!

Er det Han Fant?

Skrevet

Nikita er lysebrun og litt svart på snuta.. Ligner veldig på irsk ulvehund i kroppen. Veldug høy..

Helt fantastisk!

Hun har ikke vært der 2 år tilsammen.. for når jeg var der sist.. så var hun omplassert.

Men hun har som sakt kommet tilbake..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...