Gå til innhold
Hundesonen.no

hiver du posen i andres søppeldunk?

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Her vi bor er det langt mellom tilgjengelige søppelkasser fordi det er flest søppelhus med lås. Finner jeg en søppelkasse så kaster jeg den der :P Sambo pleier å ha møkkposen i jakkelomma fordi det er så langt mellom søppelkassene. Her om dagen luktet det skikkelig ille i skapet, gjett hvom som glemte å tømme lommen dagen før :P

da kaster jeg heller posen i nærmeste søppeldunk, for å putte den i lomma gjør jeg bare ikke.

Men eierne bør være glad for at jeg kaster en gjenknytt pose me møkk, enn at jeg bare lar dritten ligge rett utenfor huset...

Skrevet

Gjør nok det, ja. Satser på at eierne av dunken ikke skal lukte nedi der for å sjekke :P Uansett bedre å kaste neddi der enn å la posen/driten ligge.

samme gjør jeg... ingen av mine naboer som klager vertfall.. de mener det er værre hvis dritten skal bli liggenes ...

Skrevet

Nei jeg slepper dem ned i første og beste boss spann jeg finner langs veien, herregud de tømmes jo alikavell av bossbilen :rolleyes:

Skrevet

Jeg kasster i nærmeste søppel donk. Men jeg bor jo i byn og der er det som oftest store fellesdonkker utfor bygårene og da gjør det ikke noe. Men jeg tror jeg har kastet det i nærmeste soppel bøt uanset gifrt ikke drasse på den. :P Leste hær om dagen om en gammel dame som var iritert for at folk kastet posen i hennes donk for det ble så ekkel lokt i doken hennes :P. Mye rart ja.

haha, skal godt gjøres å ha et boss-span som lukter godt altså! :P

Skrevet

Ja, jeg gjør det. De fleste blir sinna når man ikke plukker opp driten, så hvis jeg skla plukek den opp synes jeg sannelig at man kan få kaste den i hvem som helst sin søple kasse.. Så lenge posen er knyttet igjenn.

Skrevet

Ja, jeg gjør det. De fleste blir sinna når man ikke plukker opp driten, så hvis jeg skla plukek den opp synes jeg sannelig at man kan få kaste den i hvem som helst sin søple kasse.. Så lenge posen er knyttet igjenn.

helt enig :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...