Gå til innhold
Hundesonen.no

Gobiter/matrester til hund med strutvitter


Raksha
 Share

Recommended Posts

Noen vet hva som er go og no-go av godis og matrester til hund med strutivitt? Hva skal jeg se etter av ingredienser? Lupin skal gå på spesialfor for det i 12 uker, og jeg glemte å spørre vet. om han kan få matrester og sånt som normalt. Noen som har peiling?

Har lyst at dette forsøket skal gjøres HELT etter boka, men blir veldig glad om han kan få noe utenom som ikke ødelegger siden de andre hundene får det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved struvittsteiner skal bør han unngå mat med for mye proteiner, fosfor og magnesium. Kanin scorer høyt på protein og fosfor, og er dermed no-go for han. (Ganzie får heller ikke, pga nyresvikt, og det er kjempeurettferdig, sier hun)
Generelt er det ikke så lett å finne godbiter som fyller disse kriteriene. så jeg gir en halv dentastic i uken (jeg vet, fy fy) og ellers bruker jeg fôret som godbiter. Har også litt av spesialfôret som boksmat som jeg har tørket i ovnen. Veldig nam, tydeligvis.

Så sånn egentlig, ikke gi for mye annet, det kan gjøre helingsprosessen lengre enn nødvendig. 

Edit: gulrot er lov, da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ganzie skrev:

Ved struvittsteiner skal bør han unngå mat med for mye proteiner, fosfor og magnesium. Kanin scorer høyt på protein og fosfor, og er dermed no-go for han. (Ganzie får heller ikke, pga nyresvikt, og det er kjempeurettferdig, sier hun)
Generelt er det ikke så lett å finne godbiter som fyller disse kriteriene. så jeg gir en halv dentastic i uken (jeg vet, fy fy) og ellers bruker jeg fôret som godbiter. Har også litt av spesialfôret som boksmat som jeg har tørket i ovnen. Veldig nam, tydeligvis.

Så sånn egentlig, ikke gi for mye annet, det kan gjøre helingsprosessen lengre enn nødvendig. 

Edit: gulrot er lov, da:P

Thanks!  Han er ikke begeistra for rå kanin, så det går fint. Tørka får vi droppe da. Han har såpass vondt at det er veldig lite aktuelt å dra det lenger ut enn det må ja. :(  Han trenger tyggebein pga tannstein, får høre om bucadog eller noe sånt kan brukes. Og så fikk vi noen kalorifattige gobiter i julegave fra vet. sist - de elsker han, så får sjekke opp om de funker. Han pleier heldigvis ikke være vrang på for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...