Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativ til fransk bulldog


Poter
 Share

Recommended Posts

Ja boston terriere er ganske like i gemytt :) Noen av dem sliter jo også med luftveiene dessverre. (Litt sånn på siden, men var på seminar med veterinær fra NKK/NKU om BSI - ekstreme eksteriørtrekk/forkorting av snutepartiet. Kristin Wear Prestrud gikk igjennom mye forskningsmateriale, målinger de hadde gjort og planer for å forbedre/forebygge problemer. En teori på hvorfor BT har mindre problemer en fraller er fordi de har lengre hals og bedre plass til bløtvevet inni :) Beklager hvis det ble off topic!)

Nå er det sjelden jeg selger min egen rase, og de er jo ikke sykdomsfrie de heller, men staffer har veldig lik væremåte som fraller, og de har ikke de samme luftveisproblemene. 

En liten nett tispe hadde vel passet fint :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Teserere skrev:

Ja boston terriere er ganske like i gemytt :) Noen av dem sliter jo også med luftveiene dessverre. (Litt sånn på siden, men var på seminar med veterinær fra NKK/NKU om BSI - ekstreme eksteriørtrekk/forkorting av snutepartiet. Kristin Wear Prestrud gikk igjennom mye forskningsmateriale, målinger de hadde gjort og planer for å forbedre/forebygge problemer. En teori på hvorfor BT har mindre problemer en fraller er fordi de har lengre hals og bedre plass til bløtvevet inni :) Beklager hvis det ble off topic!)

Nå er det sjelden jeg selger min egen rase, og de er jo ikke sykdomsfrie de heller, men staffer har veldig lik væremåte som fraller, og de har ikke de samme luftveisproblemene. 

En liten nett tispe hadde vel passet fint :sleep:

Ja, jeg tenkte nettopp på det når du hadde svart, at staff er jo også en rase som er lik :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Krutsi skrev:

Nå har ikke jeg hatt noen av disse hundene selv, men har et veldig soft punkt mot de, så har truffet "noen" :P 

men de jeg ser på som et reelt alternativ er Boston terrier, men helse er kanskje ikke helt bra på de heller.. eller så er det affenpincher.. de er drit kule :P 

Affenpincher var jeg nødt å google :lol: Ble ikke så klok på hvordan de er i gemyttene, men leste at de er klovnete. 

Boston terrier har jeg også inntrykk av at er klovnete, men jeg synes faktisk ikke de og fransk bulldog er så lik. Har ikke møtt så mange bostons, så kan være individuelle forskjeller der, men synes ikke de er så... inderlige, kanskje, som frallene kan være. Tror jeg må møte flere!

6 timer siden, Teserere skrev:

Ja boston terriere er ganske like i gemytt :) Noen av dem sliter jo også med luftveiene dessverre. (Litt sånn på siden, men var på seminar med veterinær fra NKK/NKU om BSI - ekstreme eksteriørtrekk/forkorting av snutepartiet. Kristin Wear Prestrud gikk igjennom mye forskningsmateriale, målinger de hadde gjort og planer for å forbedre/forebygge problemer. En teori på hvorfor BT har mindre problemer en fraller er fordi de har lengre hals og bedre plass til bløtvevet inni :) Beklager hvis det ble off topic!)

Nå er det sjelden jeg selger min egen rase, og de er jo ikke sykdomsfrie de heller, men staffer har veldig lik væremåte som fraller, og de har ikke de samme luftveisproblemene. 

En liten nett tispe hadde vel passet fint :sleep:

Mm, tenkte også på staff. Synes de er veldig like i væremåte, finingene :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Poter skrev:

Affenpincher var jeg nødt å google :lol: Ble ikke så klok på hvordan de er i gemyttene, men leste at de er klovnete. 

Boston terrier har jeg også inntrykk av at er klovnete, men jeg synes faktisk ikke de og fransk bulldog er så lik. Har ikke møtt så mange bostons, så kan være individuelle forskjeller der, men synes ikke de er så... inderlige, kanskje, som frallene kan være. Tror jeg må møte flere!

Mm, tenkte også på staff. Synes de er veldig like i væremåte, finingene :wub: 

Affenpincher er en stor klovn ja, veldig gladlaks og artig rett og slett.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...