Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har leita meg grønn på nettet, er det noen som vet om oppdrett av svensk hvit elghund? Gjerne øst i norge, eller svenskegrensa.

Sleng gjerne med link om du har :)

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Skrevet
Jeg ville ha sjekket ut Sverige jeg evt [emoji4] 

Man må via sveriges elghundklubb, så det har jeg gjort.. men det kryr ikke av oppdrettere, og ingen av dem har side på facebook eller hjemmeside [emoji23] så meldte meg inn i ei gruppe som er full av folk med hvit elghund, så får vi se hva som kommer ut av det :)

Skrevet
2 minutter siden, Kristin_nord skrev:

Man må via sveriges elghundklubb, så det har jeg gjort.. men det kryr ikke av oppdrettere, og ingen av dem har side på facebook eller hjemmeside emoji23.png så meldte meg inn i ei gruppe som er full av folk med hvit elghund, så får vi se hva som kommer ut av det :)

Hvit elghund er ikke akkurat førstevalget blandt jegere i hvertfall, skal de ha svensk faller valget stort sett på jämt. Så dette er nok en rase for meget spesielt interesserte, vil jeg tro. 

Skrevet

Ja, og det er nok mye fordi den hvite elghunden ikke er så mye elghund.. og har ett helt annet gemytt... så den passer utmerket som familiehund også. (Noe jeg føler at jämthunden og norsk grå elghund ikke gjør [emoji23])

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...