Gå til innhold
Hundesonen.no

RSV, WUSV, KNVP osv


brindle
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Feks pensjonerte forsvarshunder omplasseres til sivile. Men potensielle hjem blir nøye bakgrunnsundersøkt og sjekket slik at de ikke er blant annet koblet til et miljø der hundens kompetanse kan misbrukes.. 

Takk for svar :) Da kan man altså gå ut fra at visse 'yrkes'grupper er utelukket for overtagelse.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
51 minutter siden, QUEST skrev:

Beklager om jeg stiller dumme spørsmål men dette er et felt jeg er temmelig grønn på :) Sånn som jeg forstår det her, så kunne jeg som ikke er politi, ikke importere en voksen hund som har vært trent i en del av grenene som nevnt ovenfor, selv om jeg bare  ( Kåre Lise viste vel til det ovenfor) skulle ha den som utstillingshund? Følges virkelig dette opp i praksis? Mulig jeg husker helt feil men jeg innbiller meg da at jeg har sett 'skryte' annonser på diverse importer som har vært trent både i det ene og det andre? 

Det følges vel opp som i at det overholdes som med hundeloven ellers og "farlige hunder". M.a.o noe dritt om det først skjer noe og det blir en sak med politiet involvert. Så det er virkelig ikke å anbefale å f.eks importere eller på annen måte anskaffe seg eller holde hund som er trent til dette utenfor det som er tillatt. Det er akkurat like idiotisk som å forsøke skjule en forbudt rase. Det har og vært saker med dette, f.eks den med bulldogene de var i tillegg til alt annet med ulovlig jakt osv. trent ulovlig i IPO selvom det visstnok skal ha vært godkjent RIK-figurant så er ikke hundene FCC-rase og da er det jo heller ikke noe tema med lisens på eier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...