Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene hjemme


leha

Recommended Posts

Hei,

Skal kjøpe meg hund til sommeren sammen med min mann. Begge vil være borte i 8 timer hver dag. Vi vil være hjemme med hunden de to første månedene etter at vi har fått den, men etter disse to månedene må begge tilbake til jobb, 8 timers dager.

Er det uforsvarlig av oss å få hund når vi jobber 8 timers dager? Har ingen naboer som kan gå innom å se til hunden, men min man kan nok av og til klare å gå hjem i lunsjen til hunden. Men vi er usikre på hva vi skal gjøre? Noen tips og råd? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som har hund jobber vanlige arbeidsdager, og en hund (med tilvenning) klarer å være hjemme alene så lenge, men begynn ganske tidlig med alene hjemme trening, og øk på tiden etter hvert som valpen klarer det. gå ut av rommet i 2 min. til og begynne med (feks.) også øk på til 5 minutter, og så 10 osv.

Men ikke gå inn til valpen om den begynner å pipe/bjeffe eller lignende vent til den har vært stille en stund så kan du gå inn til den. husk å ros masse :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dessverre sånn at de fleste av oss må på jobb/skole på dagtid. Jeg er selv på skolen i 7 timer om dagen ca, og sånn er det bare for de fleste. Det er jo synd, og det er ikke ideelt for hunden, men om den får det den trenger ellers, vil de fleste greie å venne seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...