Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening! I Trondheim?

Bee

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Okei...Vil ha en ny sammenkomst nå :)

Kan desverre ikke være med på kurset til Kristin...Men siden nesten alle her skal det, blir våre sammenkomster avlyst da? :)

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi ordner nok noe snart ja :) Men vi drar ihvertfall på ferie i morgen, så vi skal være litt sosiale i Skedsmo istedenfor, til vi snur nesa nordover igjen. Men jeg blir ihvertfall med på sosialtrening i helgene :)

Skrevet

ny ringtrening blir ikke før alle er tilbake fra evt ferier osv :) altså hvertfall ikke noe før vinterferien er over. leker litt sjef jeg nå da :D

mulig jeg kommer uten hund framover. Ask har mye å lære ang oppførsel mot og sammen med andre hunder, så han skal skoleres og trenes mer på det feltet før han overhodet får omgås andre hunder annet enn på treningene med klubben. høres kanskje sært ut, men når jeg så forskjellen på hunden fra søndag med bjeff å knurr å bråk, til hunden på mandag, med bare piping og mye god kontakt, innså jeg at han har bedre av å være litt isolert en stund. :) men jeg dukker nok opp, kan ta med evita :D

Skrevet

Om pelsen ikke oppfører seg så klarer da DU å oppføre deg? :) Så jeg ser helst at du kommer ihvertfall :) Ellers er jeg vant til gnål jeg, så jeg er immun, og merker nesten ikke sånt :D

Hvis du vil ha gradvis nedtrapping av gnål kan jeg alltids ta med Jóga, så slipper det å bli så grusomt stille :D

Skrevet

Om pelsen ikke oppfører seg så klarer da DU å oppføre deg? :) Så jeg ser helst at du kommer ihvertfall :D Ellers er jeg vant til gnål jeg, så jeg er immun, og merker nesten ikke sånt :)

Hvis du vil ha gradvis nedtrapping av gnål kan jeg alltids ta med Jóga, så slipper det å bli så grusomt stille :P

hihi, jeg klarer å oppføre meg om pelsen gjør det for å si det slik :P klarte ikke å oppføre meg på søndag :P like før bikkja gikk på nidelva! :D trenger ikke gradvis nedtrapping nei :P stillhet lyder som musikk i mine ører! :P hihi.

joda, jeg dukker nok opp jeg, men om jeg begynner å bjeffe, må dere virkelig hive meg på elva!

Guest Christine
Skrevet

joda, jeg dukker nok opp jeg, men om jeg begynner å bjeffe, må dere virkelig hive meg på elva!

Med glede B)

:)

Skrevet

Du Marie. Om Tinka dukker opp så får jo Ask så mye å gjøre at han kommer i alle fall ikke til å bjeffe!

Men isolering, vil det si null hundetreff på ham også? Jeg fikk jo ikke sett ham i går engang, selv om Tinka fikk en liten Ask-oppdatering. :)

Skrevet

Du Marie. Om Tinka dukker opp så får jo Ask så mye å gjøre at han kommer i alle fall ikke til å bjeffe!

Men isolering, vil det si null hundetreff på ham også? Jeg fikk jo ikke sett ham i går engang, selv om Tinka fikk en liten Ask-oppdatering. :)

kanskje det ja..hundetreff går som trening .. men vi kommer nok ikke så ofte som før :D men oftere enn den siste tiden da :P hadde jo ikke vært på treff siden uka før casper ble avlivet kom jeg på.. :D Så det var et virkelig gledelig gjensyn mellom ask og tinka ja! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...