Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening! I Trondheim?

Bee

Recommended Posts

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

ny ringtrening blir ikke før alle er tilbake fra evt ferier osv :) altså hvertfall ikke noe før vinterferien er over. leker litt sjef jeg nå da :D

mulig jeg kommer uten hund framover. Ask har mye å lære ang oppførsel mot og sammen med andre hunder, så han skal skoleres og trenes mer på det feltet før han overhodet får omgås andre hunder annet enn på treningene med klubben. høres kanskje sært ut, men når jeg så forskjellen på hunden fra søndag med bjeff å knurr å bråk, til hunden på mandag, med bare piping og mye god kontakt, innså jeg at han har bedre av å være litt isolert en stund. :) men jeg dukker nok opp, kan ta med evita :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pelsen ikke oppfører seg så klarer da DU å oppføre deg? :) Så jeg ser helst at du kommer ihvertfall :) Ellers er jeg vant til gnål jeg, så jeg er immun, og merker nesten ikke sånt :D

Hvis du vil ha gradvis nedtrapping av gnål kan jeg alltids ta med Jóga, så slipper det å bli så grusomt stille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pelsen ikke oppfører seg så klarer da DU å oppføre deg? :) Så jeg ser helst at du kommer ihvertfall :D Ellers er jeg vant til gnål jeg, så jeg er immun, og merker nesten ikke sånt :)

Hvis du vil ha gradvis nedtrapping av gnål kan jeg alltids ta med Jóga, så slipper det å bli så grusomt stille :P

hihi, jeg klarer å oppføre meg om pelsen gjør det for å si det slik :P klarte ikke å oppføre meg på søndag :P like før bikkja gikk på nidelva! :D trenger ikke gradvis nedtrapping nei :P stillhet lyder som musikk i mine ører! :P hihi.

joda, jeg dukker nok opp jeg, men om jeg begynner å bjeffe, må dere virkelig hive meg på elva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Marie. Om Tinka dukker opp så får jo Ask så mye å gjøre at han kommer i alle fall ikke til å bjeffe!

Men isolering, vil det si null hundetreff på ham også? Jeg fikk jo ikke sett ham i går engang, selv om Tinka fikk en liten Ask-oppdatering. :)

kanskje det ja..hundetreff går som trening .. men vi kommer nok ikke så ofte som før :D men oftere enn den siste tiden da :P hadde jo ikke vært på treff siden uka før casper ble avlivet kom jeg på.. :D Så det var et virkelig gledelig gjensyn mellom ask og tinka ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...