Gå til innhold
Hundesonen.no

Utsette vaksine, dumt?


Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Min hund ble sist vaksinert 21.09. Er det sannsynlig at hunden er ekstra utsatt for smitte ved å utsette til ganske nøyaktig 4 uker senere? 

Hunden skal ta prøver for å kontrollere lever- og nyreverdier og vil ikke gjøre det rett etter vaksinering for føler det kan påvirke resultatet noe da, og tror ikke det kan gjøres samtidig i og med at jeg må til en annen vet. for vaksinen jeg vil ha (kennelhoste). Og skal uansett neste mnd til den andre veterinæren jeg vet har denne vaksinen for kiropraktikk.

Vet ikke om dette ble helt forståelig, men hadde altså bare vært mye lettere å ta få tatt vaksinen 4 uker senere enn på datoen i fjor, men får det absolutt til om det er stor sannsynlighet for smitte på den mnd. Er ikke på hundetreff etc, men bor mange hunder i området og ganske mange kommer bort til oss på tur (enten vi vil eller ei). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er en rabies vaksine e.l. med krav om at det må taes dato til dato i forbindelse med reise og ellers havner i "karantene" for innresie (er vel rabies jeg kjenner til som har det) så er det helt greit å vente 1-2 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...