Jump to content
Hundesonen.no

2 stk halvstrup/helstrup 30-35 ønskes kjøpt

Recommended Posts

Halsbåndtrollet, som er nært beslektet med sokketrollet, har vært på besøk igjen, og brått står både Kasko og Hottie uten halsbånd. Noen som har noen de vil selge billig (!) ? Må være minst 2 cm brede, ikke kjetting. Helstrup eller halvstrup. Maks 35cm, minst 30. Utseendet bryr vi oss ikke om, kun størrelse, bredde og pris. 

Jeg har noen halvstrup etter Kamar. Tror de er 4-5 cm brede. Jeg vet hvor ett er, i alle fall. Jeg har ett non-stop halsbånd som kan kommes ut av om hunden setter seg fast et sted også?

De som ikke er non stop kan vies ut til å passe både basselusk og saluki. Jeg skal ha flere enn en eller annet sted, altså!

Jatakk! :D Hottie og Kasko bruker samme størrelse, så passet de Kamar så funker de helt sikkert her og. Se hva du finner og si pris så vil jeg helt sikkert ha. 

• Like 1

Jatakk! :D Hottie og Kasko bruker samme størrelse, så passet de Kamar så funker de helt sikkert her og. Se hva du finner og si pris så vil jeg helt sikkert ha. 

• 11 months later...
På 11.8.2017 at 8:28 PM, tonjek skrev:

Hvilken størrelse? Kan hende jeg har noe liggende.

35 cm tenker jeg. Hun har mye pels, men da sitter det godt. Halvstrup eller helstrup? Ikke kjetting :) 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vel...jeg fant dette nå så da er det vel bare en gammel myte og jeg må trekke det tilbake:   Dei tre f-ene - en gammel myte Denne myten sier at man ikke skal gi ben fra dyr som begynner på f, altså: får(sau), fugl og fisk. Nettopp fordi de bena blir det mye splinter av. Dette er selvfølgelig ikke sant. Hvordan skulle det da gått med alle kattene og ulvene som lever ute i det fri? De fanger både fugl, fisk og sau og har ikke dødd av den grunn. Ben fra fisk, fugl og sau er som regel myke ben som går helt fint å gi til hunden og katten, men vær forsiktig med å gi ben fra føttene til sauen, da de kan være veldig harde (vektbærende bein).
    • Dette har jeg fra mange år som aktiv hundeier selv om det er noen år siden nå. Trodde dette var noe de fleste visste 🙂
    • Hvor har du dette fra? Fiskebein er jo så mykt at hunder glatt spiser hel fersk fisk om de vil det. Fugl er også som oftest mykt nok til at det ikke er noe problem, som også nevnes over her. Som tyggebein bør hunder få store, rå bein som ikke splintrer ja, varmebehandling gjør at de splintrer lettere.
    • Man skal ALDRI gi hunder bein av dyr som begynner på "F". Det er FÅR, FUGL og FISK Selv om det er rått.  Disse beina splintrer lett og kan gjøre stor skade i spiserør og mage. Når det gjelder bein fra Storfe så skal de være RÅ og ikke margbein da de kan sette seg fast i tennene. Kun rå store bein som hunden ikke kan gnage i stykker.  Bein er bra for tennene til hunden. Ikke som mat. Min hun fikk forstoppelse av at en beinreste satte seg fast i endetarmen.  Ikke noen hyggelig opplevelse og svært vondt for hunden.
    • Jeg tenker at dere bør begynne å lære henne innlæring fra grunnen av, og ikke stå litt på avstand og håpe at hun kommer når dere roper så dere kan belønne det. Det gjør dere med å begynne inne, i enkle omgivelser, og si innkallingsordet når hun er ved siden av dere, og gi en ordentlig god belønning, enten det er lek eller godbit. Gjenta 2-5 ganger, noen ganger i løpet av dagen. Så kan dere gradvis øke vanskelighetsgrad med å øke avstand, vanskeligere omgivelser osv. Pass på å ikke gjøre flere ting vanskeligere på en gang, for eksempel både gå ut, og øke avstanden. Øk ett og ett "moment". I starten kan du vente til du har oppmerksomheten og at hun ser på dere før du roper. Det er mye å kreve å kalle inn en hund når den er opptatt med noe annet! Når du skal begynne å trene på å kalle inn fra forstyrrelser hun er opptatt av må du kanskje justere ned vanskelighetsgraden igjen med mindre avstand, for eksempel. Ute må selvfølgelig langline være på til innkallingen sitter godt. En metode vi har hatt mye hell med er å kalle inn mellom to i familien, stå litt unna hverandre (men ikke lengre enn at hun fint greier å fokusere på begge to, og ikke så mye annet), den ene holder hunden igjen mens den andre roper, slipp, og belønn når hun kommer inn. Dette gjør vi fortsatt tidvis med våre hunder på 11 og 15, og de elsker den "leken", og det er en super forsterking av innkalling.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...