Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasevalg


Gjest
 Share

Recommended Posts

Hei jeg er ny på hund og trenger tips til hva slags rase som passer best meg.

Jeg er på utkikk etter en middelsstor hund som ikke trenger for mye trening men kan bli med på noen lange turer som på fjellet.
Jeg bor i en leilighet uten hage, men der er en liten "park" utenfor leiligheten. Den kan ikke bjeffe for mye pga. leilighet. 
Tid til tur har jeg mye av, alt fra 1 time til 4 timer. Pelsstell har ikke mye å si.
Jeg kommer til å være borte 6 timer Man-Fre hver uke, 08.00-14.00. 
Vil helst ikke ha en hund som har mye jaktinstinkt siden jeg vil helst lære den å gå uten bånd.
Må gå overens med katt og andre hunder, har selv en katt. Helst ikke bjeffe på fremmedfolk. 
Helst bra helse uten mange sykdommer. Må kunne lære raskt. 

Har ikke så stor intresse i allergivennelige hunder og puddler. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mellompuddel, og er svært fornøyd med det. Bor også i en liten leilighet, og hun ser ikke ut til å lide noen nød pga det:ahappy: 

Det er litt pelsstell, men dersom du klipper hunden kort er det ikke så mye å passe på til daglig. Hunden min er veldig blid og fornøyd, og finnes ikke sjenert. Hopper rett bort til alt og alle, og vil helst bli venn med alt som rører seg:) Hun er veldig lettlært, og tar ting fort. Er også veldig lærevillig, og veldig motivert for nye oppgaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...