Elisabeth95 Skrevet 28. Juli 2016 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2016 Hei. Skal til galdhøgpiggen med hunden min i uke 33. Vi går fra Spiterstulen. Vi liker ikkje å gå når det er mange folk å en må helste gå i kø, slik var det på trolltunga, så da gikk jeg heller ned om natta når ingen andre var der xD Hvilken opplevelser har dere fra denne turen? Mye folk? Hva tidsrom er best å gå i ? Tenkte kanskje å ta det som en 2dagers der jeg telter på vegen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 28. Juli 2016 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2016 Har gått fra Spiterstulen uetn hund, men måtte snu ca en time fra toppen pga dårlig vær som kom fort. Du bør begynne tidlig, det er en lang og bratt tur. Du kan ta den på en dag, tror ikke det er mange som telter oppover der (vi så hvertfall ingen). Kan hende du vil slite med å finne et sted å slå opp telt der også. Det var en del folk, men opplevde absolutt ikke at vi gikk i kø eller at det var noe trengsel om plassen. Kan være fordi vi kom sent i gang.. Litt avhengig av hva slags hund du har så kommer den kanskje opp, det siste partiet opp mot toppen husker jeg var med ganske store steiner og vi måtte bruke både armer og bein for å komme opp/ned noen av dem. Det er mye ur og steinete partier, og mtp at turen er 8 timer +/- lang, så bør hunden din være i god form for å blir med. Potesokker er et must! Her er noen som skrev om å gå med hund: https://destinasjontanzania.wordpress.com/2011/07/25/telting-i-jotunheimen-og-tur-til-galdhopiggen/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth95 Skrevet 28. Juli 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2016 Tusentakk for svar Har en sibirsk husky/shæfer blanding på snart ett år som er veldig aktiv så skal gå fint med den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts