GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Var idag pÄ ny utredning pÄ vÄr ene hund pÄ 1 1/2 Är, da hun har vÊrt mye halt i det siste. NÄ kan det se ut pÄ rÞntgenbildene som at disken mellom de to siste ryggvirvlene har endret sammensetning, at det er forkalkning der, eller at disken ikke finnes. (Da tenker jeg pÄ siste rygghvirvel mot hoften og nr 2 derfra).

Dyrlegen kunne ikke si noe konkret, hun ville sende bildene til radiolog for vurdering.

Har noen vÊrt borti noe lignende? Hva kan man gjÞre med det? Er det noe Ä gjÞre med det? Er dette en skade som er medfÞdt eller har hun blitt sÄnn?

Legger ved bildet sÄ dere kan se.

20160704_170105.jpg

Skrevet

Jeg har desverre ingen gode rÄd. Men lurer pÄ om du har hÞrt mer fra dyrlegen? Hunden min har nettopp blitt operert for prolaps i ryggen. Hun er hos dyrlegen til observasjon nÄ. 

• 1 month later...
Skrevet

Vi har ikke fÄtt noen svar som har konkludert med noe som helst. Radiologene kunne ikke se noe feil pÄ bildet.. Men nÄr jeg leste svaret fra de, opplever jeg at de hadde fokus pÄ hofter og ledd og ikke selve ryggen og ryggsÞylene. Da jeg pÄpekte dette fÄr min vetrinÊr ble det liksom aldri noe svar Ä fÄ.

Hunden har nÄ stÄtt pÄ predisolin en god tid. og fungerer bra sÄ lenge hun fÄr det. Blir halt og Þmmer straks hun blir tatt av. Hun gÄr til kiropraktor og vi skal prÞve henne noen ganger til, men akkurat nÄ ser det ikke ut som om hun vil bli noen gammel hund.

Skrevet

Huff sÄ leit Ä hÞre. Det bildet der er det tatt i mr maskin eller ct? Er ikke noe mulighet Ä la noen andre se pÄ hunden?

Veit ikke hvor du bor. Men i Oslo pÄ Evidensia Oslo dyresykehus er de veldig flinke. 

• 5 years later...
Skrevet

Hei, ser dette er et gammelt innlegg men spÞr og hÄper pÄ svar! Min staff pÄ snart 3 Är har samme utfordringer (halter veldig i perioder) veterinÊr mener de ikke ser noe avvik pÄ ryggsÞylen men en behandler vi bruker som er osteopat m.m. pÄ hund mener han har blokkeringer i korsrygg og da jeg viste henne bildene mener hun han har forkalkninger akkurat der du tenker din har
 hvordan har det gÄtt hos dere?

Mvh Anca