Gå til innhold
Hundesonen.no

Bobil erfaringer


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Hvis man først vurderer bobil, så tipper jeg man har råd til en litt nyere vogn :P

He he ja jeg ser vel nå at jeg ikke stiller i den ligaen, men hva du får for pengene vogn vs bil er jo det samme. Trenger ikke noe mer jeg. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Kan skjønne at vogn er bedre på noen måter. Det jeg syns virker negativt er at det er vanskeligere å kjøre med. Klarer jo ikke kjøre med en vanlig tilhenger liksom! :P Ser for meg bobil som lettere sånn sett (en stor bil). Så må man ha bil som er egnet til vogn. Der må vi antagelig ha større bil. Så da blir det jo utgifter der og!  hehe. (hvis man ikke kjøper en liten vogn)

Og vi kunne tenkt oss å bruke bobil som overnatting utenfor hos slekt og venner, og da blir det mye mer størrelseskrav med bil OG vogn, kontra bobil.

Det jeg ser på som negativt med  bobil er at det mest sannsynlig ikke er plass nok til hele hurven. Må da bytte ut hundene, da blir det litt enklere. :ahappy: Og så er de jo dyre i innkjøp.

Vi har vært og sett på flere  ok biler som står hos forhandler til rundt 300 000 og som dere skriver , de virker jo lettsolgte igjen . Dette er biler som har gått under 100.000

Her er alternativet å kjøpe ny bil for å evt trekke campingvogn + førerkort på henger og jeg hadde aldri kjørt ut med et drog av en campingvogn :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Kan skjønne at vogn er bedre på noen måter. Det jeg syns virker negativt er at det er vanskeligere å kjøre med. Klarer jo ikke kjøre med en vanlig tilhenger liksom! :P Ser for meg bobil som lettere sånn sett (en stor bil). Så må man ha bil som er egnet til vogn. Der må vi antagelig ha større bil. Så da blir det jo utgifter der og!  hehe. (hvis man ikke kjøper en liten vogn)

Og vi kunne tenkt oss å bruke bobil som overnatting utenfor hos slekt og venner, og da blir det mye mer størrelseskrav med bil OG vogn, kontra bobil.

Det jeg ser på som negativt med  bobil er at det mest sannsynlig ikke er plass nok til hele hurven. Må da bytte ut hundene, da blir det litt enklere. :ahappy: Og så er de jo dyre i innkjøp.

Jeg merket ikke at vogna var der, helt seriøst. Det hendte at jeg svingte elegant inn på en bensinstasjon eller noe sånt og så kom jeg plutselig på at jeg hadde vogna der bak (det gikk alltid bra da). Det skal ikke så stor og sterk bil til for å trekke en liten campingvogn. Min Honda CRV var i alle fall mer enn bra nok.

Og sånn som vi koste oss på tur! Her er vi et steinkast fra utstilling i Ålesund:

IMG_7119.jpg 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...