Gå til innhold
Hundesonen.no

Når på døgnet får dine hunder de mest produktive øktene? Og kan dette endres med tilvenning?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

For min vil helst gjøre mye ting fra kl 22 og utover natta :P Jeg har insomnia så jeg er egentlig stort sett våken med noen timers soving innimellom når jeg får til (både dag og natt), så når hun viser initiativ og kommer med leker og ber med store øyne om å finne på noe midt på natta så får hun det som hun vil da jeg utnytter ALL treningsmotivasjon denne hunden viser UANSETT tid på døgnet :P (arrogant eurasier..)

Kan jo så klart gjøre ting på andre tidspunkter, men konsentrasjonen og evnen til å "tilby adferd" gjør hun kun sent på kveldstid, så dagøkter må være MYE kortere og innsatsen er ekstremt mye lavere UANSETT aktivitet..  :huh:

I morgen formiddag kl 10 så ligger hun langflat igjen, mens NÅ kl 01:30 står hun ved siden av pcen her og peser og lurer på om vi skal gjøre noe mer kult sammen?  
Jeg er jo happy bare hun viser et snev av intensitet og ønsket om å "please" fordi det tar jeg ikke for gitt. Tar det jeg får.

Hunden er 3 år. Skal jeg forsøke å gradvis oppmuntre henne mer tidligere på kvelden? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig alltid trent med hundene mine når jeg vil, men med tolleren som var litt treig av seg så utnyttet jeg det at han ble ekstra aktiv rett etter at han hadde spist, så da pleide jeg ofte å trene litt. Ellers har jeg aldri tenkt noe å over å tilpasse meg hundens aktivitetsrytme annet enn når de var valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe fast tidspunkt på trening, det skjer alt fra morgen til kveld. Har ikke opplevd at det er noen tidspunkt som er bedre enn andre, eller dårligere enn andre. Har et arbeidsjern, som aldri sier nei takk til å trene/jobbe uansett når på døgnet det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...