Dyrebeskyttelsen vitne til mishandling - saken henlegges...
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.  Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?  Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
-
Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for Ã¥ "drive" vilt og jage pÃ¥ egenhÃ¥nd har høyest jaktinstinkt og har lettere for Ã¥ jage dyr. Jakthunder som er avlet for Ã¥ samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for Ã¥ apportere vilt, har jaktinstinkt, men er ogsÃ¥ ofte lettere Ã¥ kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ ogsÃ¥. Jeg tenker at du kan ha fordel av Ã¥ kontakte en hundetrener som kan komme Ã¥ se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning sÃ¥ hundene kan lære seg Ã¥ slappe av rundt kattene. Ã… bare la de stÃ¥ og bjeffe og brÃ¥ke vil gjøre det verre. Du mÃ¥ jobbe aktivt med at hundene skal slappe av nÃ¥r de ser kattene. Ideelt sett pÃ¥ god avstand først, og nærmere nÃ¥r de takler det bedre.Â
-
Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts