Gå til innhold
Hundesonen.no

Hun vil bare på do på kveldsturen?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Jeg er usikker på om dette er normalt? Eurasieren min har så sykt selskapsblære. Jeg kan gå ut med henne flere ganger om dagen på forskjellige aktiviteter med mange muligheter til å gå på do. Vi leker i hagen, hun er med til postkassa/søpla eller turer rundt i nabolaget, eller også noen ganger skogturer på morgenen/dagtid..

Men hun holder seg alltid konsekvent til kveldsturen mellom 20- og midnatt:icon_confused: Hun vil ikke bæsje og IALLEFALL ikke tisse på dagtid. På kveldsturen tisser hun 2-4 ganger og bæsjer en gang... Dersom det regner kan det hende hun holder seg til dagen etter og... :huh:

Flere som er sånn, eller er dette veldig rart?:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tissingen syntes jeg var sjeldent. Min som drikker lite er dog hanne han tisser jevnt over hele dagen gjerne fire turer a 5 tissinger.

Men at avføringen bare skjer en gang om dagen. Det gjør han her også han blir foret på vom og hundemat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun drikker heller ikke lite. Fyller på den skåla mange ganger om dagen :icon_confused:

Men jeg spurte på eurasiergruppe på facebook, og alle som har svart der har hunder som også bare tisser en gang og gjerne holder seg mer enn 1 døgn (begge kjønn). Vet ikke om dette er rasen eller normalt?:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min erfaring med eurasiere rimelig begrenset, men den ene jeg kjente hadde ekstremt rare dovaner. Både tissing og bæsjing skjedde veldig sjelden, og det var veldig viktig å finne et perfekt sted, gjerne etter å ha gått tur i flere timer. Fant man ikke et egnet sted å gjøre fra seg, nei, da skjedde det heller ikke noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tuvane skrev:

Nå er min erfaring med eurasiere rimelig begrenset, men den ene jeg kjente hadde ekstremt rare dovaner. Både tissing og bæsjing skjedde veldig sjelden, og det var veldig viktig å finne et perfekt sted, gjerne etter å ha gått tur i flere timer. Fant man ikke et egnet sted å gjøre fra seg, nei, da skjedde det heller ikke noe. :P

Haha, kanskje det ligger i rasen. Nå må ikke min gå i flere timer men hun kan jo gå i 20-30 min før hun finner passende sted...:blink: (etter å ha holdt seg i 1 døgn+)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nuka skrev:

Haha, kanskje det ligger i rasen. Nå må ikke min gå i flere timer men hun kan jo gå i 20-30 min før hun finner passende sted...:blink: (etter å ha holdt seg i 1 døgn+)

Jeg har i alle fall aldri møtt en hund som har vært så sær med dovanene. :o Mulig det var en tilfeldighet, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Jeg har i alle fall aldri møtt en hund som har vært så sær med dovanene. :o Mulig det var en tilfeldighet, men...

Hvis jeg skal dømme etter svarene på eurasiergruppa; nei. dette er tydeligvis sånn alle er. :icon_redface: sære hunder..

Hvor ofte kan dine schäfere holde seg uten å begynne å mase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nuka skrev:

Hvis jeg skal dømme etter svarene på eurasiergruppa; nei. dette er tydeligvis sånn alle er. :icon_redface: sære hunder..

Hvor ofte kan dine schäfere holde seg uten å begynne å mase?

Min maser aldri med mindre det er akutt diaré eller noe. :P Eller om vi har sovet 12 timer +++, da kan han bli litt masete mens jeg står opp. Ellers lufter jeg ham jo jevnlig gjennom dagen, og han er jo hannhund og tisser deretter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...