Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjør fra seg ofte

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

vi har prøvd forskjellge fortyper, og uansett hvilket fòr vi bruker, så gjør han fra seg ofte. Noen som har no erfaring me det? hvilke fòrtyper som kan lønne seg: har en bc på 1 år.

Skrevet

Har samme problemet, gir han mat 2ganger om dagen (morra/ettermiddag).Han er 14mnd. Han driter, morra,ettermiddag og om kvelden :P bruker eukanuba. kan vel være han for for mye mat da...de skiller jo ut alt de ikke har bruk for, akkurat som oss menesker ;)

Skrevet

Chicka gjør også fra seg mye samme hvordan fôr jeg bruker på hun, men nå som hun går på HILLS har den blitt fastere heldigvis.

Det var ikke sørpe før, men ikke så fast som er anbefalt, så nå har jeg slått meg til ro med at det er bra, hun fungerer jo 100% på foret så da kan det ikke gjøre noe. ;)

Skrevet

tror han driter alt fra 3 til 5 ganger om dagen jeg. og det kan jo ikke være normalt. :unsure:

noen som har hatt samme problem, men som fant et fòr tilslutt som ordnet "problemet"?

• 2 weeks later...
Skrevet

hvorfor er det så galt at en hund dritet tre gang om dagen da? husk at uteom de to måltidene, som det ikke er sikker de driter ut på to omganger, så spiser hunder andre ting også, godbiter osv.

forer olivers en gang om dagen, og bikkja driter en to eller tre ganger, skjelden tre etter at vi bytta fra LABB.

er vel slik at des mindre den driter, des mer av neringstofene i foret tar den opp?

Skrevet

WOW,såå mange ganger??

Kite driter en gang om dagen,og da er det ofte kanin bæsj det er snakk om,men nå BARF'er jeg også da,så... :)

er vel ikke bra at de driter bittesmått heller? så på animal planet på et vet. program at liten menge avføring kan tyde på blokkering i tarmen eller no..men nå vet jo jeg ingenting om BARF da :P

Skrevet

er vel ikke bra at de driter bittesmått heller? så på animal planet på et vet. program at liten menge avføring kan tyde på blokkering i tarmen eller no..men nå vet jo jeg ingenting om BARF da :P

Nei...det det er noe HELT annet,er helt naturlig at de driter lite og fast(ikke hardt) og luktfritt når man BARF'er :):P

Skrevet

tror han driter alt fra 3 til 5 ganger om dagen jeg. og det kan jo ikke være normalt. :unsure:

noen som har hatt samme problem, men som fant et fòr tilslutt som ordnet "problemet"?

Kan det være at han har høg forbrenning? Og hvor mye og hvor mange måltid får han pr. dag?

Skrevet

Kan det være at han har høg forbrenning? Og hvor mye og hvor mange måltid får han pr. dag?

han får vel 300g en gang om dagen om jeg ikke husker HELT FEIL!

Skrevet

han får vel 300g en gang om dagen om jeg ikke husker HELT FEIL!

300 gr pr dag, og så har han avføring 3 til 5 ganger..? Det høres litt mye ut.

Skrevet

Har selv border collie som akkurat har blitt 9 mnd. Har forsøkt flere typer tørrfor, men det har ikke funka for oss. Forer nå med vom & hundemat og både matmor og Fame er fornøyd. Fame elsker det, det er enkelt, hud og pels er flott og avføring er lite og sjelden. Vi kunne ikke vært mer fornøyd. Anbefaler deg å prøve det!

Skrevet

Det var masse! Slik skal det ikke være. Det er jo ikke sikkert at han tar opp alt næringen i fòret heller da. Mine driter max en gang per dag. Jeg fòrer med ANF eller Franks Pro Gold og vom. Et måltid kan være med 1/3 fòr, 1/3 vom og 1/3 frukt eller grønnsaker. Da får hundene alt de trenger på en dag. Fungerer kjempe fint.

Skrevet

WOW,såå mange ganger??

Kite driter en gang om dagen,og da er det ofte kanin bæsj det er snakk om,men nå BARF'er jeg også da,så... :)

Helt utenom spørsmålet, og mulig et teit spørsmål, men jeg er ikke helt inne i dette... Hva er å BARF'e? :)

Skrevet

Helt utenom spørsmålet, og mulig et teit spørsmål, men jeg er ikke helt inne i dette... Hva er å BARF'e? ;)

BARF betyr Bone And Raw Food.(el.Biologicaly apropriate raw food)

Man fôrer altså kun med rått kjøtt,rå innmat og bein :D

Skrevet

Nå skal vi prøve Eukanuba en liten periode også se litt. Men syns noe var rart når det sto hvor mye en hund skal ha., Jeg har brukt å gi 300 g av en annen for type, men her sku jeg ikke gi mer enn 180 g. Hvorfor er det sånn da? Pga den inneholder mer næringstoffer og mindre fiber??

Skrevet

kan se ut som om det hjelper litt da :)

men noen med tips om hvor mye jeg skal gi???

tar litt pluss av det det står jeg da ;)

mest fordi at på det forige fòret sto det 300 g, men nå 180. å synsdet hørtes lite ut me 180 g i løpet av en hel dag :unsure:

Skrevet

I følge en test jeg leste oppgir Eukanuba alt for liten dagsrasjon på sekken, du kan lese tessten selv: https://forbrukerportalen.no/produkter/3586/

oki, takk for den :D

Men vi prøvde jo en stund å gi 180 eller noe, og han har ikke blitt tynnere eller noe sånt. For tenkte bare å prøve oss frem, og evt øke fòr mengden... Men får se an litt når han blir litt er aktiv igjen :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...