Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
På 15.3.2016 at 7:58 AM, yurij skrev:

Afghanere ække doll selv om de trenger mye pelsstell altså :D 

afghan racing.jpg

lc afghanere.png

racing.jpg

Jooo-hoo! Det sier du bare fordi du prøver å overbevise deg selv om at du vil ha en! :P

56eb56eab5437_jle.jpg.4bbb26271c18647679

Er jakthunden sin, det! :P

• Like 1
Skrevet

Ok, koke ned:

Trenger hunden pelsstell = dillerase

Trenger hunden ikke pelsstell, men eier steller i vei = dilleeier (tante)

Trenger hunden ikke pelsstell, og vi tar det til følge = hverken dillete eier eller hund.... 

Trenger hunden virkelig pelsstell, og eier driter i det = doodle...

• Like 8
Guest Jonna
Skrevet

Jeg tenker Dollete med raser som ikke tåler vær og føre, da syns jeg rasen er Dollete. "iiiiik det er bare 5 grader ute. iiiik jeg ble våt på labben"

Derimot får jeg "fnatt" av å se raser som skal være stelte (det andre kaller Dollete :P ) som er ustelte. Kort eller langpelset klippet ned eller ei, jeg får vondt i stellearmen min av å se skitten, tovete, dottete hunder, lange klør og skittene-luktene barter osv  

Jupp, jeg burde eid puddel eller afghaner :lol: jeg er en dolledame. 

Skrevet

Jeg har langhåret rase,som krever pelstell.  Men klarer ikke sette den helt i dollekatogorien.  Kan jo sitere mannen min sin første tanke når han så dem :vandrende kråkereir eller brukt mopp :P Og må jo innrømme flere se ganske bustet/ raggete ut. :wub:

Skrevet
6 timer siden, SusanneL skrev:

Men beardisen er veldig grei å ha på utstilling, da. Ikke noe voldsomt med "dilling" hvis den bare er fullstendig gjennombørstet, ren og tørr når man ankommer ved utstillingsringen. Ikke så mye å gjøre med dem da, liksom  - bare glatte til pelsen på ryggen og børste luggen bakover.

Sånn som med briarden også - glatte over pelsen på ryggen, børste luggen framover (jeg forsøkte å børste bakover en gang, da sa dommeren at Willy "looks like a beardedcollie :lol:), også børster jeg pelsen på beina oppover for å få litt luft inn. Eventuell klipping (foran øynene, rundt poter og hygieneklipp) tas uansett med jevne mellomrom av praktiske årsaker :)

OK - jeg setter opp panneluggen til bikkjene med strikk da, men det er mer av praktiske årsaker (også kan man dolle litt med det og bruke fargerike strikker, da *fnis*). 

44 minutter siden, JeanetteH skrev:

Derimot får jeg "fnatt" av å se raser som skal være stelte (det andre kaller Dollete :P ) som er ustelte. Kort eller langpelset klippet ned eller ei, jeg får vondt i stellearmen min av å se skitten, tovete, dottete hunder, lange klør og skittene-luktene barter osv  

:ermm: