Gå til innhold
Hundesonen.no

barn og valp


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Hei dere. 

På fredag var jeg hjemme og min mann ute å lufta seeko. Etter en stund hørte jeg noen ufattelig skjærende valpehyl og løp ut på terrassen for å se hva som skjedde. 

Det som møtte meg gjorde meg både sint å lei. To barn. Hun ene med en liten valp av mellomstor størrelse. Valpen må være rundt 2 mnd pg de akuratt fått den. Nabojenta hadde hentet mammaen sin border collie og tatt den ut for å hilse på. Noe skjedde for etter hylene som var høye og varte en stund prøvde hun å få border collien inn igjen. Den lille valpen var vettskremt og prøvde å gjemme seg under terrassen. Når barna hadde fått inn den andre hunden snakket de normaøt og prata om hvor de skulle gå tur. Barna var på rundt 10 år. Jeg ble så sint å lei meg for hva denne lille tassen må ha følt og traumene de kanskje kan ha skapt hos valpen. Og hvorfor lar foreldre barn ta med valpen ut på tur alene? Kjenner at jeg angrer jeg ikke sa noe. Men hva skulle jeg sagt. Skaden var allerede skjedd. Ser jeg de igjen med valpen i noe liknende sier jeg selvfølgelig noe. 

Men hvorfor lar foreldre barna ta med valpene på tur alene? Jeg forstår KANSKJE en liten rolig stødig voksen hund som barna kan håndtere greit men ikke en valp! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger jo ikke nødvendigvis skjedd noe traumatisk.  Det kan hende bare synet av den store hunden skremte valpen, og hvis den i tilegg var litt voldsom med hilsning/ikke tok signalene fra valpen  forsterket det jo hyling .Noen  Valper kan lage mye drama slik. Selv om det sikkert var skummelt for valpen,  så lærte sikkert begge barna noe verdifullt her! Som vil kanskje skåne valpen for ublidte møter med andre hunder fremover . Hun med valpen vil nok tenke seg om neste gang  . De gjorde jo det eneste riktige også,ta BC bort og fortsette som normalt.  

 

Nei jeg syntes ikke barn skal ha ansvar for hunder. Men nå kjenner jeg ikke omstendighetene rundt akkurat disse. Jeg vet mange som kjøper hund til sine barn I den alderen at de ofte har ansvar for luftingen. Mine barn får ikke ha slikt ansvar enda ;-)    Jeg luftet selv familie  hundene  fra jeg var ganske ung.... det gikk jo stort sett bra. Man lærte jo utrolige mye selv.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...