Gå til innhold
Hundesonen.no

kennel/omplassering ?


comit
 Share

Recommended Posts

Har 2 hunder, men nå har situasjonen forandret seg mht.jobb- kommer til å være i utlandet ca 50 % av tida, fra en uke til 30 dager i gangen. Den eldste ser jeg ikke på som en utfordring

å ta med, men nr 2 ?, eller i det hele tatt "drasse " med 2 Riesen rundt omkring blir rett og slett for mye.

Har sjekket en del priser på kennel opphold , for det første blir det dyrt, eller rettere sagt svindyrt- men føler at det hadde blitt å gå med konstant dårlig samvittighet ovenfor en "autorisert " litt bortskjemt sofa riesen.

Vurderer også å legge ut på Finn.no, for å finne en fórvert, men vet at det blir veldig mange merkelige henvendelser fra mange personer.

Kanskje det finnes en kommende riesen eier her på Hundesonen ? ihvertfall ønsker jeg gjerne råd og tips på hvordan løse denne situasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal omplassere eller ha fôrvert kommer kanskje litt an på hvor lenge dette er snakk om, typisk midlertidig eller "ny jobb"? Hvor mye er du hjemme mellom reisene?

Hadde det vært mine hunder, hadde jeg nok mye heller ønsket å funne fôrvert for når jeg var ute og reiste. Man kan nok helt fint finne noen flinke flotte folk på finn, men man må bare være kresne, ha intervju og bli litt kjent på forhånd. Skrive kontrakt er også fint. Hva skjer om hunden blir skadet, syk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riesen? :wub:  Jeg har veldig lyst til å hoppe opp og ned og si "pick me!" Men med tre hunder, hvorav to hanhunder, og et tobent barn, så skal det veeeldig mye til før en riesen hadde glidd vakkert inn i flokken her, desverre. 

 

Er det en enkel og ukomplisert hund så er det sikkert ikke umulig å finne deltidshjem eller forvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en i samme situasjon, bare han hadde 2 schäfere når han startet å jobbe i utlandet. Det gikk strålende, han fant ei dame som hadde dem når han var i utlandet. Det gikk faktisk såpass bra at de nå er et par. :lol: 

Aner ikke hvordan han gikk frem med å finne noen til å ha dem, men regner med en finn annonse er en start. Eventuelt så kan du jo kontakte raseklubben? Kan hende de vet om noen potensielle? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Rocket skrev:

Jeg kjenner en i samme situasjon, bare han hadde 2 schäfere når han startet å jobbe i utlandet. Det gikk strålende, han fant ei dame som hadde dem når han var i utlandet. Det gikk faktisk såpass bra at de nå er et par. :lol: 

Aner ikke hvordan han gikk frem med å finne noen til å ha dem, men regner med en finn annonse er en start. Eventuelt så kan du jo kontakte raseklubben? Kan hende de vet om noen potensielle? 

ja ja, hadde jeg fått med en dame i avtalen så .....................................

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...