Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker som beskytter mot salt


Eska
 Share

Recommended Posts

Borettslaget er veldig rause med saltingen, såpass at veien er hvit utenfor her, uten snø. Hunden har fått et sår på den ene bakpoten og det svir tydeligvis når han går for han halter noe alldeles grusomt. Tenkte å sy noen sokker til ham i fleece, men så begynte jeg å tenke: holder fleece saltet unna? Vil ikke saltvann trekke gjennom? Hva er alternativene? XXL har jo fire sokker til 99,- i cordura (tror jeg), det er kanskje bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte nettopp sokker på dogbooties.com, de har flere tykkelser og du får kjøpt 8 sokker uten å komme over tollen. 
Om du ikke har tid å vente på posten ville jeg gått for de i condura fra xxl, det er en veldig god pris også. De vil nok funke, tror ikke fleece er ideelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Jeg bestilte nettopp sokker på dogbooties.com, de har flere tykkelser og du får kjøpt 8 sokker uten å komme over tollen. 
Om du ikke har tid å vente på posten ville jeg gått for de i condura fra xxl, det er en veldig god pris også. De vil nok funke, tror ikke fleece er ideelt. 

Trenger de helst i morgen, nå bruker han en gammel bomullssokk med strikk rundt, ikke ideelt i lengden. Holder seg på, men den var våt og fuktig på vei hjem fra fjellet i dag, og da begynte han å halte straks vi kom på et område med salt. :hmm: Gikk greit på starten av turen når sokken var tørr. 

2 timer siden, Sprettballen skrev:

Evt gummisokkene til Paws. De sitter veldig godt på og er tette, men spesielt varme, det er de ikke.

Blir ikke de veldig klamme? 

2 timer siden, Bananen skrev:

Hvordan er sålen på disse, sklir de lett? Vi har lite snø men mye is på enkelte turstier.

29 minutter siden, Malamuten skrev:

Eller disse :) http://www.hooks.no/produktsida/beskyttelsessko/42077/40973/ De ser og kjennes ihvertfall behagelige ut, men har ikke prøvd dem selv.

10 minutter siden, Bananen skrev:

De går dessverre veldig fort opp i oppløsning. :hmm:

Om de ikke holder særlig lenge er de nok ikke noe for oss. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Bananen skrev:

De sklir nok der det er glatt, men det gjør vel egentlig det meste. Men jeg synes de fungerer greit. Ikke er de dyre heller.

Da skal jeg se på dem, fant noe neopren jeg hadde liggende fra et prosjekt så han har på den skadde labben, men er nok greit å få på alle fire slik som det ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...