Gå til innhold
Hundesonen.no

Netvet...

Kine Helen

Recommended Posts

Skrevet

er så sur nå.. først går det år og dag før vi får been seen lyset i posten. og når jeg først får det så har noen revet opp konvorlutten og tatt ut lyset menst alle papirene var det.. var bare ett lite hull så den kunne kommet ut av.... :)

:) :evil: :) :evil: :):) :evil: :D :evil: :D :evil: :D :evil: :D :evil: :x :evil:

Skrevet

så kjipt da, vi har nå fått lyset vi, for noen uker siden.

kanskje du skulle hatt hengelås på postkassen?

vi har vurdert det da en nabo snakket til jostein om at de hadde funnet en strømmregning (i stykker revet) ned forbi trappene og den var vår (Kine vet hvor det er) :wink: . gått ut på dato var den også, så det var jo ****** kjekt så skjer noe slikt en gang til så kommer det hengelås på vår kasse.

de forbaskade skole ungene som tømmer folk sine postkasser altså, kan ikke få det til å være noen andre som gjør noe slikt og det går mangen skoleunger forbi postkassene våres. [-X

Skrevet
så kjipt da, vi har nå fått lyset vi, for noen uker siden.

kanskje du skulle hatt hengelås på postkassen?

vi har vurdert det da en nabo snakket til jostein om at de hadde funnet en strømmregning (i stykker revet) ned forbi trappene og den var vår (Kine vet hvor det er) :wink: . gått ut på dato var den også, så det var jo ****** kjekt så skjer noe slikt en gang til så kommer det hengelås på vår kasse.

de forbaskade skole ungene som tømmer folk sine postkasser altså, kan ikke få det til å være noen andre som gjør noe slikt og det går mangen skoleunger forbi postkassene våres. [-X

ja lurer på om jeg må meg lås..

MARIT: er du med på turen i dag???

Skrevet

ja jeg tror nokk at vi skal ut å gå i dag ja.

men mine hunder lukter det godt av så vi får se.

bare småen som ikke har løpetid no, men siden hundene ikke skal gå løse så tar vi sikkert med Aiwa også men eg vet ikke om eg gidder å ta Tinka med, for hun hyler så ****** til hannhunder når hun har løpetid også er det hun som har holdt på lengst. :wink:

Skrevet
ja jeg tror nokk at vi skal ut å gå i dag ja.

men mine hunder lukter det godt av så vi får se.

bare småen som ikke har løpetid no, men siden hundene ikke skal gå løse så tar vi sikkert med Aiwa også men eg vet ikke om eg gidder å ta Tinka med, for hun hyler så ****** til hannhunder når hun har løpetid også er det hun som har holdt på lengst. :wink:

he he.. speedymann kommer til å gå helt amok!!

Skrevet
he he he han var jo litt morsom på turen da, he he he frimerke til Tinka og Aiwa. :D
¨

jepp:) fikk du noen bra bilder av de?? har ikke sjekket kameraet enda.. hvis du fikk noen gode så må du legge noen ut her da så alle får se. for det var artig:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...