Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Funderer på det :) Får se hvordan det blir med jobbsøking osv, men det frister veldig!

Guest Christine
Skrevet
1 minutt siden, Nathalie98 skrev:

Ta turen som tilskuer kanskje? Dagstur til Gøteborg :ahappy:

Dagstur her også, som i form av at det bare tar 9 timer å kjøre :P Agilityuka har virkelig ødelagt meg hva angår stevner og kjøretur. Etter 12 timer bak rattet syns jeg 9 timer er no stress :lol: 

Skrevet
1 time siden, Christine skrev:

Dagstur her også, som i form av at det bare tar 9 timer å kjøre :P Agilityuka har virkelig ødelagt meg hva angår stevner og kjøretur. Etter 12 timer bak rattet syns jeg 9 timer er no stress :lol: 

Haha, nei, altså tar bare to timer ca på rett tidspunkt hjemmefra :P 

Skrevet
26 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Haha, nei, altså tar bare to timer ca på rett tidspunkt hjemmefra :P 

Hvis vi har overnattingsplass så er du hjertelig velkommen å slå følge, om du vil! :)
Blir eventuelt med tre nordlendinger da :lol:

  • Like 1
Guest Christine
Skrevet
21 timer siden, maysofie skrev:

Noen som forresten har informasjon om hvordan melde på norsk hund i Sverige? :)
@Christine, hadde du gjort dette? :D

 

Edit: Fant visst!

Genialt system! Tar bare bilde av stamtavla og sender på mail, og bikkja blir registrert på null komma niks. Når du skal melde på stevner kan du bare legge alt i handlekurven og betale alt i ett. Jeg elsker Sverige og sbktävling :p

Skrevet
1 minutt siden, Christine skrev:

Genialt system! Tar bare bilde av stamtavla og sender på mail, og bikkja blir registrert på null komma niks. Når du skal melde på stevner kan du bare legge alt i handlekurven og betale alt i ett. Jeg elsker Sverige og sbktävling :p

Den må vel sendes som en pdf-fil?
Det var i alle fall det jeg fikk beskjed om da jeg skulle melde på hunden til ei venninne forleden, at den enten måtte faxes eller at bildet måtte sendes som pdf-fil.

Guest Christine
Skrevet
1 minutt siden, Justisia skrev:

Den må vel sendes som en pdf-fil?
Det var i alle fall det jeg fikk beskjed om da jeg skulle melde på hunden til ei venninne forleden, at den enten måtte faxes eller at bildet måtte sendes som pdf-fil.

Har registrert begge mine i SKK ved å kun ta bilde med ipad og legge inn i mailen :) Den ene i fjor, den andre i sommer. 

Skrevet
4 minutter siden, Christine skrev:

Har registrert begge mine i SKK ved å kun ta bilde med ipad og legge inn i mailen :) Den ene i fjor, den andre i sommer. 

Forskjell på folk :)
 

Guest Christine
Skrevet
12 minutter siden, Justisia skrev:

Forskjell på folk :)
 

Slik alle i klubben har gjort det, og som jeg har anbefalt andre å gjøre, så mulig du bare møtte feil person på feil dag :p

Skrevet
46 minutter siden, Justisia skrev:

Den må vel sendes som en pdf-fil?
Det var i alle fall det jeg fikk beskjed om da jeg skulle melde på hunden til ei venninne forleden, at den enten måtte faxes eller at bildet måtte sendes som pdf-fil.

Her godtok de skanning som JPEG, fikk svar på mailen i dag tidlig. Lynraskt!

Spent på om de tar med helseresultater og tittel, dog :)

Guest Christine
Skrevet
32 minutter siden, maysofie skrev:

Her godtok de skanning som JPEG, fikk svar på mailen i dag tidlig. Lynraskt!

Spent på om de tar med helseresultater og tittel, dog :)

Det blir bare lagt inn reg.nr, navn, rase, kjønn og lite utfylt stamtavle :) 

Skrevet
2 minutter siden, Christine skrev:

Det blir bare lagt inn reg.nr, navn, rase, kjønn og lite utfylt stamtavle :) 

Keo har en kullbror i Sverige, så litt spent på om de blir lagt til med samme stamtavle og kull :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...