Gå til innhold
Hundesonen.no

VoH, forskjellen på valpefôr og de andre


Kristina
 Share

Recommended Posts

Turte ikke kuppe den andre tråden om VoH så spør heller her.

Hva er forskjellen på valpevom og "alle de andre" typene til VoH? Jeg er litt usikker på om jeg skal fôre med 50% av valpefôret til VoH eller bare like greit kan velge f.eks nr 25 som de andre får? Hva tror dere? 

Hilsen hønemor :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nøyaktige forskjeller på næringsinnhold på de forskjellige variantene,  men noen veldig store forskjeller mener jeg å huske at det ikke var fra nr 25 til valpefóret. 

Harly er vokst opp på ca 60-70/40-30 med v&h nr 25 og valpefór fra proplan, han har  en aktiv valp/unghond som har utviklet seg normalt uten noe tegn til ernæringsmangler.

 

:ahappy::ahappy::ahappy: - får ikke fjernet de der. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tråd du mente? :)
Hadde ikke gjort meg noe, for jeg har stusset litt på det selv. For når jeg leser på innholdsfortegnelser så ser jeg ikke noe påfallende forskjeller :P 
Eneste forskjellen er at de har rimeligere store pølser til valp. Men det går helt sikkert an å få tak i 5 kg pølser i vanlig V&H også. 
Og som jeg skrev i den andre tråden: Det går an å bestille 100 kg i 20 kg blokker til en veldig lav pris. Men da bør man vite at man har plass til 5 x 20 kg i blokker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2015, 12.05.57, *Kat84* skrev:

Min tråd du mente? :)
Hadde ikke gjort meg noe, for jeg har stusset litt på det selv. For når jeg leser på innholdsfortegnelser så ser jeg ikke noe påfallende forskjeller :P 
Eneste forskjellen er at de har rimeligere store pølser til valp. Men det går helt sikkert an å få tak i 5 kg pølser i vanlig V&H også. 
Og som jeg skrev i den andre tråden: Det går an å bestille 100 kg i 20 kg blokker til en veldig lav pris. Men da bør man vite at man har plass til 5 x 20 kg i blokker ;) 

Man får 25 og 33 i både 5 kg pølser og 20 kg blokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mokken skrev:

Man får 25 og 33 i både 5 kg pølser og 20 kg blokker :)

Ah, så bra! Da trenger det jo ikke være enten mange halvkiloer eller 5 sekker med 20 kg blokker :P
Det er sikkert rimeligere også enn å betale 600 for 40 halvkilos pølser av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt fint bruke vanlig fullfôrvariant, ville uansett slengt på litt beinfritt kjøtt/fisk eller egg uten skall. Bland enten litt i hvert måltid eller gi det som måltid alene nå og da, etter hva du selv synes er enklest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...