Gå til innhold
Hundesonen.no

Rooky Hero's Be Rich 'n Rejoyce


Miryo
 Share

Recommended Posts

Mitt lille monster er en maltesertispe som så dagens lys 20.01.2013.

Hun ble født i Korea, og har vert innom bl.a Tyskland før hun til slutt endte opp på Manger hos Great Hill's Kennel sammen med en god håndfull Chiuaua'er og andre Maltesere. Dessverre ble ildsjel og matmor fryktelig syk på tampen av 2013, og mens hun kjempet kampen mot akutt leukemi fikk jeg privilegiet av å være fosterfamilie i ca ett halvt år.
I Juli 2014 fikk matmor komme hjem fra sykehuset, og jeg måtte følgelig levere tilbake hjerteknuseren som jeg var blitt så glad i.
Men da matmor til slutt måtte gi tapt for kreften i Juni 2014 fikk jeg meldingen om at hun var min hvis jeg ville ha henne. Noe jeg selvfølgelig ville!

Jeg er av typen som mener at en hund skal være en hund, og at veskehunder og andre gneldrebikkjer hører rosabloggerene til. Mitt syn på minihundene fikk seg derimot en drastisk endring etter å ha blitt kjent med denne sarte, følsomme og kjærlige skapningen!

For "Miryo" - som hun heter når hun ikke er på utstilling eller blir promotert som eksklusiv avlshund - er verken veskehund eller gneldrebikkje. Hun lyser opp hverdagen med en personlighet som er større enn hos mange mennesker jeg har møtt! Hun er en livlig og entusiastisk turvenninne som har gått både til Hallingskarvet og hytte-til-hytte-tur i Bergsdalen uten å foretrekke en mine! Men hun liker også å krølle seg sammen i halsgropen min og lage gryntelyder i øret mitt når hun er trøtt og kosete.

Hun ELSKER å sitte i ryggsekken når jeg skal ut å sykle, og var fast inventar på disken i kundemottaket da jeg var daglig leder på det lokale bilverkstedet. Hun har en kjærlighet for tomme toalettruller og er den lykkeligste i verden hvis hun kan få en eplebit!

Hvis jeg er så syndig at jeg prøver å få henne til å stå opp tidlig om morgenen slår hun seg fullstendig vrang og glemmer alt som heter "kom her" , "hopp inn" og "legg seg" når vi skal inn i bilen og kjøre på jobb. Får hun derimot ligge og dra seg sammen med samboern til klokken er sånn ni-ish er hun spinnvill og superhappy uansett hva vi skal finne på!

Hun har snudd opp-ned på livet mitt. Mitt lille monster. Malteseren - Rooky Hero's Be Rich 'n Rejoyce - Miryo <3

10013830_10154047395440061_4601373548772240122_n.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...