Gå til innhold
Hundesonen.no

Grønn/grå stær


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

I dag hadde vi besøk av roomien min sin mor som kan en del om hund og hun påpekte at Blondie holdt på å få grønnstær i følge henne. Jeg har sett en stund at man kan se en type lys grå runding innpå øynene hennes når lyset lyser på en speisell måte, men jeg har bare tenkt at hun begynner å bli gammel og det er slikt som skjer med gamle hunder. Men moren til roomien mente at dette var noe som kunne fikses. Vi har jo vært endel hos veterinæren det siste året, men de har aldri sagt noe. Men spørs om de har sett dette.

Spørsmålet er vel om dette er noe som kan fikses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linsa i øynene eldes og absolutt alle hunder (og mennesker) som lever til de blir gamle får redusert syn, i varierende grad. Blondie er jo meg bekjent ikke en ung hund, og det er helt normalt at dette blir synlig på eldre hunder. Det betyr ikke at hun er i ferd med å gå blind (om det er det helt vanlige hun har), som oftest går dette veldig sakte og det er ikke forbundet med noe smerte. Har selv eldre hund der dette er blitt synlig på, har snakket mye med veterinær om dette og andre, og det er ikke sykdom, men som sagt helt normale alderdomstegn, og merker heller ikke egentlig til at min hund ser dårligere heller, for som sagt går det som regel svært gradvis. Ta det opp med vet. neste gang du er der, eller få time om du er bekymret, men rimelig sikker på at du ikke har grunn til å være bekymret om dette har kommet i godt voksen alder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...