Gå til innhold
Hundesonen.no

Tissetrening


mrz_mika
 Share

Recommended Posts

Hei. Skriver litt til jeg. Er jo førstegangshundeeier og derav veldig grønn. Vi er jo bekymret for alt og ingenting. Vi fikk som nevnt i tidligere innlegg valpen på fredagen, og etter å ha lest mye på nett fulgte vi rådene ang tissetrening til punkt og prikke. Ut hver gang han drakk og/eller spiste, våknet, lekte og/eller en gang i timen. Vi bor i blokk, så vi må ta heis for å komme oss ut. Dette virker som det tar på lille klompen. Så vi har de siste dagene forsøkt å gjøre istand en midlertidig toalettløsning på ene verandaen, hvor han kan tisse i fra seg. Dette har fungert noen ganger men stort sett så tisser han inne. Vi vet jo at uhell kommer til å skje, og det er ingen problemer med å tørke og vaske etter han, men vi vil jo gjerne hjelpe han med å forstå hvor tissing skal foregå. I dag har han vært veldig rolig, sovet masse og virker sliten. Når vi er ute med han sitter han bare å ser på oss, gjør det han skal og vil inn igjen. Med en gang vi kommer inn så sovner han igjen. (skal nevnes at han våknet klokken 04 i natt for å gå på do, og siden har vi vært oppe (med mange timers søvnpauser så klart)). Har vi slitt ut valpen vår? Legger vi for mye i tissetreningen. Har dere noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper flest sover mye, bare nyt det så lenge det varer :) Den tåler uansett helt sikkert turen ned med heis og sitte på plena litt, jeg kan ikke se for meg at det skal slite han ut på noen måte, bare la han sove i fred når han sover så går nok resten helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...