Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hunden min har slikket veldig på poten sin i 2-3 dager, har ikke skjønt hvorfor, men i dag så jeg at selve huden som kloa er festet i er hoven og rød.

Jeg fikk ikke tak i dyrlegen på vakt. Hadde tenkt å høre om dette bør behandles med en gang eller om det kan vente til mandag. Jeg har vasket og skylt med grønnsåpevann, klippet noe av hårene for å se om jeg ser sår e.l. og prøver å unngå at han slikker på det. 

Noen som har vært borti noe lignende? Tenkte å prøve å ringe dyrlegen i morgen om det ikke blir bedre. Har prøvd å ta bilde. 

Han har uansett time mandag for den årlige vaksinasjonen sin. Så det er betryggende å vite. 

image.thumb.jpeg.d3df27fb5e0ac7f762e7cb0

Skrevet (endret)

Ja, og da var det fremmedlegeme som hadde kommet mellom huden og klokapselen. 

Den gang en bit ett kornstrå etter å ha løpt på jorde. 

Sett foten i grønnsåpevann. Men jeg hadde nok gått til veterinær i morgen. Hevelsen og infeksjonen spredde seg fort på min. 

Endret av Jonna
Skrevet

Takk for svar :) 

jeg prøvde å sette foten i grønnsåpevann, men hunden min synes det var så ugreit at jeg fikk det bare til ved å holde pote og en bolle med vann oppi luften. Klarte bare et par min. Kjedelig å bo alene når man trenger flere armer. 

Takk for råd med å kontakte dyrlegen i morgen, håper vakta tar telefonen da. Ellers får jeg prøve nabokommunen. 

Skrevet

Takk for svar :) 

jeg prøvde å sette foten i grønnsåpevann, men hunden min synes det var så ugreit at jeg fikk det bare til ved å holde pote og en bolle med vann oppi luften. Klarte bare et par min. Kjedelig å bo alene når man trenger flere armer. 

Takk for råd med å kontakte dyrlegen i morgen, håper vakta tar telefonen da. Ellers får jeg prøve nabokommunen. 

Ta to stk brødposer, en strikk og en potesokk. Så tar du vasker foten med en klut først for å få den ren, grønnsåpe vann i den innerste posen, strikk rundt foten, ny pose-strikk rund foten og en potesokk utenpå der igjen :) Vips har du foten i grønnsåpevann.