Garp Skrevet 17. April 2016 Rapporter Share Skrevet 17. April 2016 25 minutter siden, tutle skrev: Face rase? Poil long? Face rase= pyreneisk gjeterhund med korthåret hode. poil long= pyreneisk gjeterhund to forskjellige raser, men i Frankrike kan de blandes. Her i Norge er ikke det lov. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 17. April 2016 Rapporter Share Skrevet 17. April 2016 2 timer siden, tutle skrev: Face rase? Poil long? Face rase er Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode. Poil long er vel "vanlig" langhåret. Gratulerer så mye med fantastisk løp @Kristiin! Dere er flinke! Det blir gøy å se hvor langt dere kommer. Synes dere har kommet utrolig langt bare på dette ene året. Jeg synes Deli er utrolig vakker. Skikkelig fin farge på henne Hun ser ut som en skikkelig scruffy, rar, liten sak. Utrolig pen og søt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 17. April 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. April 2016 19 minutter siden, Lunatic skrev: Face rase er Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode. Poil long er vel "vanlig" langhåret. Gratulerer så mye med fantastisk løp @Kristiin! Dere er flinke! Det blir gøy å se hvor langt dere kommer. Synes dere har kommet utrolig langt bare på dette ene året. Jeg synes Deli er utrolig vakker. Skikkelig fin farge på henne Hun ser ut som en skikkelig scruffy, rar, liten sak. Utrolig pen og søt For å gjøre det litt enkelt bruker jeg å si korthåret (face rase) og langhåret (poil long). Hun er indeed scruffy Søt, grå, longrende krøllhale! Og kan være fin noen ganger også- men bare noen Vi kom oss forresten frem til 12 pinner i slalåmen for en liten måned siden Nå er neste mål treffsikkerhet til første porten uansett vinkel og fartfart 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 17. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2016 Litt nye bilder av Deli. Ikke så spesielt mye som har skjedd siden sist Hun har turet masse, med mange gode hundevenner. Vi har forsåvidt ikke trent så mye, på verken det ene eller det andre. Hun er ikke noe typisk gjeterhund, hun blir fort sliten i kropp og hue - og da er ikke alltid trening den beste kombinasjonen. Vi har gått noen få rallycuper, uoffesiell. På den siste slo hun til og gikk så og si feilfritt igjennom (dog, jeg hadde med synlig belønning i ringen), det var klasse 2 rally. Litt agility har vi gått også, men der er hun veldig av og på, fra og spurte til og trave, fra og tyvstarte til og klistre rumpa i bakken å nekte og starte. Ikke til å bli klok på Vi har også gått en bruks/spor kurs! Og fått bekreftet at jeg fint kan gå spor opp mot kilometer med henne Og jeg har gått, tja.. 150-200 meter på toppen.. Her er iværtfall noen bilder siden sist! Med kullbror, som søsteren alltid plager Fjelltur i sommer Med en av treningskameratene, på tur til stevne! Med @Christine sine på tur i sommer Pyrrebildet fra kurs Agilitykurs i Sverige Enda et bildet fra fjelltur ...å en annen fjelltur ..å en annen fjelltur også! Solnedgang Litt trening Med kelpiekompis Weekendtur til venninne med litt forskjellige hunder Med kullsøstra som vi traff i sommer Også glemte jeg og nevnte at hun gikk godkjent MH på sølen i sommer med bla. 2 på skudd. I går ble hun også 18 måneder og gammel nok for agilityverden, Der debuterte hun noe uforbredt i klasse 1 hopp. Aldri hoppet så høyt gjennom en hel bane, aldri hoppet lengde eller mur Jiiz, men vi overlevde! 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 17. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2016 Så fine bilder! Og morro og se videoen, synes dere var flinke jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 17. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2016 10 minutter siden, Stine skrev: Så fine bilder! Og morro og se videoen, synes dere var flinke jeg Takk Jeg er imponert selv, hvordan hun taklet det, både med tanke på de lange dagene, støyet og mangelen på trening! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 17. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2016 Slik ser hun forresten ut i kroppen nå. 12,7 kg 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 17. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2016 Hun er bra fin, den spirrevippen din! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garp Skrevet 17. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2016 Hun er superfin!! ???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 17. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2016 Fineste, flinkeste "tantebarnet"! Selv om hun ikke liker å dele seng med meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 17. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2016 Hun er skikkelig fin ? men hun ligner ikke de andre korthår jeg har sett før. Hun er mer rufsete! Skikkelig kul faktisk ?? Veldig fasinert over rasen. Men usikker på om den passer meg ?? Vil gjerne se flere videoer! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 18. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2016 På 17.10.2016 at 3:06 PM, MarieR skrev: Hun er bra fin, den spirrevippen din! Takk, hihi, søt er hun På 17.10.2016 at 3:12 PM, Garp skrev: Hun er superfin!! ???? På 17.10.2016 at 4:33 PM, Christine skrev: Fineste, flinkeste "tantebarnet"! Selv om hun ikke liker å dele seng med meg Prøver å utnytte tanten På 17.10.2016 at 6:16 PM, Shlush skrev: Hun er skikkelig fin ? men hun ligner ikke de andre korthår jeg har sett før. Hun er mer rufsete! Skikkelig kul faktisk ?? Veldig fasinert over rasen. Men usikker på om den passer meg ?? Vil gjerne se flere videoer! Nei, de er jo litt forskjellige, men hun er kanskje ikke helt slik som "alle andre pyrrer" i kropp, men likevel bryter hun ikke noe rasestandard (..som er omtrent på 3 linjer, med stor bredde ) Litt vanskelig og si om pyrre passer folk, de blir så forskjellige, litt som og kjøpe en blandingshund. Men at de er små spretne, med mye futt og fart er de fleste. Hun har feks en (working) kelpie, som er hennes definitivt beste venn, de er veldig like når de er sammen å ut og raser. Mens kelpien er bedre på trening, min kan også være det, hun har det, men det vil liksom ikke alltid frem. Tenkte og laste opp flere videoer, men jeg og youtube-brukeren min er ikke så gode venner akkurat nå, men det kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 27. Oktober 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Oktober 2016 (litt) tid til overs, så satte sammen noen klipp jeg fant på mobilen (fra vår/sommer isj) Må bli litt flinkere til å filme treninger også ser jeg.. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 20. Desember 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2016 Litt pyrrebilder, og noen videoer fra trening Happy-Deli med kelpiekompis Etter skitrening, med borderkompis og Milla ..Lært seg å sitt bamse å gitt ..En av de faste turkompisene ..med lita tervvenninne ..og terven, Tesla med'n Kalle! og et siste da ....og tøtta har visst litt venner Også litt filmer fra trening: 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 20. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2016 Så fin og flink hun har blitt Har dere fått hundehall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 20. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2016 Flinke Deli Og jeg fatter ikke hvorfor snømannen mangler en arm.. *host* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 20. Desember 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2016 54 minutter siden, Nathalie98 skrev: Så fin og flink hun har blitt Har dere fått hundehall? Takk Lydighetsklippene er fra snefugl gård, den tror jeg har blitt brukt til lydighetstreninger ganske lenge, så vidt jeg vet. Klippene med agility er fra den helt nye agilityhallen i Trondheim derimot Ingen av hallene er spesielt store, så man får ikke så mye fart i beina, men det tar vi fint igjen i ridehus! Elsker og både trene lydighet OG agility inne i fin temperatur 42 minutter siden, Christine skrev: Flinke Deli Og jeg fatter ikke hvorfor snømannen mangler en arm.. *host* Hihi Snømannen hadd vell bare en arm? Ser litt ut som: Deli: Tesla hva har du gjort!? Tesla: Ikke gjortno jeg vell, poser bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 21. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2016 10 timer siden, Kristiin skrev: Takk Lydighetsklippene er fra snefugl gård, den tror jeg har blitt brukt til lydighetstreninger ganske lenge, så vidt jeg vet. Klippene med agility er fra den helt nye agilityhallen i Trondheim derimot Ingen av hallene er spesielt store, så man får ikke så mye fart i beina, men det tar vi fint igjen i ridehus! Elsker og både trene lydighet OG agility inne i fin temperatur Hihi Snømannen hadd vell bare en arm? Ser litt ut som: Deli: Tesla hva har du gjort!? Tesla: Ikke gjortno jeg vell, poser bare. Litt misunnelig på den nye hallen kjenner jeg..! Nå har dere opplyst, fin hall, så nå kreves det mye filmer fremover Vi har drivhus, hvor det skal være 10 grader, men vannet i vannflaskene fryser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 21. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2016 Fine Deli Syns du hun fungerer bedre nå ifht intensitet, fart og utholdenhet i treningen? Ser jo bra ut på filmene i alle fall! Agility er så gøy, skulle ønske det var enklere å få trent uten bil...for den hallen ligger jo strengt talt ikke i Trondheim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WelshenNemi Skrevet 22. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2016 Kjempefine bilder og nydelig hund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 22. Desember 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2016 På 21.12.2016 at 10:34 AM, Nathalie98 skrev: Litt misunnelig på den nye hallen kjenner jeg..! Nå har dere opplyst, fin hall, så nå kreves det mye filmer fremover Vi har drivhus, hvor det skal være 10 grader, men vannet i vannflaskene fryser Hihi Har dere ikke noe hall? *følte Trondheim var eneste plassen som ikke hadde* 14 timer siden, MarieR skrev: Fine Deli Syns du hun fungerer bedre nå ifht intensitet, fart og utholdenhet i treningen? Ser jo bra ut på filmene i alle fall! Agility er så gøy, skulle ønske det var enklere å få trent uten bil...for den hallen ligger jo strengt talt ikke i Trondheim Ja, hun blir bedre. Fikk tips om å notere treningene, hvordan hun var. For å se totalt om flere er bedre, om det blir bedre ect. Jeg har notert oppi hodet mitt Hun har begynt og få flere bra enn dårligere treninger nå, og det er deilig! Om det blir en dårlig, bruker jeg som regel å ikke la henne få trene (tar ut Milla istedet). Jeg tror fremdeles fart og intensitet har mer potensiale. Hun er ikke så fryktelig utholden, men det må bare jeg skjerpe meg på, ikke dra ut øktene (med dårlige mener jeg altså at hun ikke er interessert/går sin vei/småtraver agility - gode, det motsatte). Skyss til hall kan jo alltids la seg fikse! 7 timer siden, WelshenNemi skrev: Kjempefine bilder og nydelig hund Tusen takk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 22. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2016 2 timer siden, Kristiin skrev: Ja, hun blir bedre. Fikk tips om å notere treningene, hvordan hun var. For å se totalt om flere er bedre, om det blir bedre ect. Jeg har notert oppi hodet mitt Hun har begynt og få flere bra enn dårligere treninger nå, og det er deilig! Om det blir en dårlig, bruker jeg som regel å ikke la henne få trene (tar ut Milla istedet). Jeg tror fremdeles fart og intensitet har mer potensiale. Hun er ikke så fryktelig utholden, men det må bare jeg skjerpe meg på, ikke dra ut øktene (med dårlige mener jeg altså at hun ikke er interessert/går sin vei/småtraver agility - gode, det motsatte). Så bra du ser bedring! Og å ta ut Milla istedenfor når Deli slacker høres ut som en veldig god taktikk syns jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 22. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2016 3 timer siden, Kristiin skrev: Hihi Har dere ikke noe hall? *følte Trondheim var eneste plassen som ikke hadde*  Neida, vi har drivhus på vinteren og ute resten av året Er en annen klubb her nede som har hall da, men den er ikke så stor og ligger litt langt unna Ingen ren hundehall som man kan leie litt eller som ikke er tilknyttet en klubb... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 22. Desember 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2016 4 timer siden, MarieR skrev: Så bra du ser bedring! Og å ta ut Milla istedenfor når Deli slacker høres ut som en veldig god taktikk syns jeg! Ja, det absolutt beste er å la Deli se på trening med Milla Men det lar seg ikke gjør hele tiden.. Hun blir helt spinne gal av det, sist bindte jeg henne i en stolpe. Da holdte hun på å kvele seg selv med å stå på bakføttene å hoppe.. Hun harka i flere dager etterpå 2 timer siden, Nathalie98 skrev: Neida, vi har drivhus på vinteren og ute resten av året Er en annen klubb her nede som har hall da, men den er ikke så stor og ligger litt langt unna Ingen ren hundehall som man kan leie litt eller som ikke er tilknyttet en klubb... Denne hallen ligger jo teknisk sett ikke i byen den eller Men kjøringen er verde! Ville prøvd den andre hallen om jeg var deg . Jeg er forsåvidt glad bare jeg slapp unna ridesanda.. (som klistrer seg i pels) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 22. Desember 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Desember 2016 30 minutter siden, Kristiin skrev: Denne hallen ligger jo teknisk sett ikke i byen den eller Men kjøringen er verde! Ville prøvd den andre hallen om jeg var deg . Jeg er forsåvidt glad bare jeg slapp unna ridesanda.. (som klistrer seg i pels) Hvor er den da? Jeg meldte meg akkurat ut av den klubben som har den hallen, siden jeg bare trener i en annen klubb Men jeg overlever egentlig, for vi har en litt varmere vinter enn dere Får se hva jeg gjør neste år, hvis vi trener agility igjen da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts