Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket Fôr Og Hvor Mye Betaler Dere?


Renate A

Recommended Posts

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres? ca 560/570 kr

Hvordan merke bruker dere? Eukanuba Lam&Ris

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat? 15 kg.

Er dere fornøyd med fôret? Jeg er veldig fornøyd med fòret, men kommer til å blandingsfòre med V&H så fort jeg får meg fryser.. Det ER litt dyrt, selvom det ikke er prisen det kommer ann på, og han er fremdeles for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

-Betaler 300 kr for 20 kg V&H nr 33, og 410 kr pr 15 kgs sekk, både til Birk og Merethe.Forer halvt om halvt.

Hvordan merke bruker dere?

-V&H nr 33 m kylling, også får Merethe Mera Dog Light og Birk får Mera Dog Agility

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

-20 kg i slengen av V&H og 2 x 15 kg av tørrforet!

Er dere fornøyd med fôret?

-Jepp! Birk fungerer utmerket.Merethe stressflasser alltid litt uansett hvilken type tørrfor jeg har prøvd, veldig lite nå i det siste heldigvis. Krysser fingrene for en bra kombinasjon!

Monica :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Husker ikke helt, men tror det var 500 og noe :)

Hvordan merke bruker dere?

Eukanuba

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Jeg kjøper en 15 kilos sekk

Er dere fornøyd med fôret?

Ja, veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eukanuba, rett og slett..

Kjøper store sekker, som oppevares i en lekker knallrosa dunk.Annet for kan fort bli analkjertelproblem, rett og slett.

men det hender jo han får en minimenyboks også...(friskies??)

Hos mamma har jeg stående noe svenskefor av billig sort -doggie eller no.Funker det også, for en helg.

men labb? aldri aldri aldri mer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

543kr for 10kg

Hvordan merke bruker dere?

Hills z/d ultra

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Klok av skade kjøper jeg max 10 kg av gangen, det er ikke kult å sitte igjen med mange kg fôr bikkja ikke tåler. Hunden til bestevenninnen min derimot er meget fornøyd når den får allslags fôr-rester. :)

Er dere fornøyd med fôret?

Foreløpig er vi veldig fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke:

Skyttens Søcla og vom /kjøtt på hermetikkbokser fra sirevåg.

Pris:Et brett 12 store bokser,et brett 24 bokser---75 kr brettet.

Pris:Søcla for 340 for 20 kg

Veldig bra for!!Brukt det i mange år..bytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke: Oliver`s

hvor mye: 15 kg

pris: 439,-

15 kg holder i ca to mnd.

Er meget fornøyd med foret, hunden liker det, det lukter så godt at jeg nesten vil ete det selv, og servicen fra forhandler er ypperlig. eneste negative er at jeg synns han har litt mye avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

600 for 8 kg (eller noe, er ikke helt sikker).

Hvordan merke bruker dere?

Royal Canin Poodle

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

En sekk (8 kg, eller noe)

Er dere fornøyd med fôret?

Det kan jeg ikke svare på...enda, har akkurat begynt å fore med det (har gått over til voksen for nå), men foreløbig ser allt greit ut, og han liker det ganske godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

600 for 8 kg (eller noe, er ikke helt sikker).

fy søren..det synns jeg var dyrt! men nå er jo RC i en helt annen klasse enn olivers mener mange da..også er det jo rasefor.. :D men 600 for 8 kg, da hadde jeg heller foret med noe annet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig så dyrt? Syns jeg har sett at labrador fôret til RC koster bare litt over 500 for 12 kg. Syns jeg har sett at puddelfôret koster ca 370 for 8 kg.

Det var i hvertfall ganske dyrt.. Skal sjekke det opp.. Det var kanskje litt mer enn 8 kg, men det var ikke over 15..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke: Lone Star Hearty Choice eller Lone Star for aktive hunder (varierer litt hva vi kjøper)

Pris: 368,-

Kg: 15

Varer i: Ca en og en halv måned vil jeg tro.

Er veldig godt fornøyd, avføringa er bra, tennene er flotte og pelsen er fin (bortsett fra akkurat nå, når hun er nedrøyta og matt i pelsen, men glansen kommer nok tilbake om ikke så alt for lenge, når pelsen er mer "i orden"). Og selvsagt liker hun det kjempegodt, hun er jo tross alt Tinka. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

200kr for 20kg + gratis bein og avskjær fra slakter.

Hvordan merke bruker dere?

Vom & Hundemat nr25/nr33 + annet kjøtt/bein/snacks

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Kjøper en blokk, 20kg, per gang..da må jeg låne litt plass i fryseren til naboen..Jeg har bare plass til en minifryser i hybelleiligheten min, og må ha plass til litt menneskemat også...

Er dere fornøyd med fôret?

Utrolig fornøyd, fungerer supert både på huskyen og aussien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Vet ikke helt, ca 5 kg, koster vel en 50 spenn,...

Hvordan merke bruker dere?

Pappa, er gammaldags og kjip. Han mener at Bikkjene har det best med Pedegree.

Men har iallefall ovretalt ham til å prøve ut Labb fra FK...

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

To småe sekker, en til valp og en til voksen.

Er dere fornøyd med fôret?

Tja, de får iallefall blank og sun pels. Men det innholder ikke de næringstoffene som er nødvendlige, og det er fetende. Bikka får flatulens av det (hu fiser) og bæsjen blir rar...

Håper labb er bedre sånn sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Husker ikke helt... Er så lite uansett, så betyr liksom ikke allverden

Hvordan merke bruker dere?

Royal Canin Sencible blandet med Royal Canin Beauty

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

1kg når de har det, ellers 3kg

Er dere fornøyd med fôret?

Superfornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Betaler 360,- for 20 kg = 270 kr i mnd for Balder(har gått ned i mengde og sluttet med tørrfor)

Hvordan merke bruker dere?

Vom og hundemat og litt kjøttbein fra slakteren

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

20 kg

Er dere fornøyd med fôret?

Kjempe fornøyd :D Kommer aldri til å skifte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hva jeg betaler tror det er et sted mellom 500 oh 600 kr for en 15 kg sekk med Royal Canin Sensible medium.Er super fornøyd med foret har brukt det et år tid på eldstemann og bruker det også nå på minsten.Liker det fodi det er litt mildere for magen dems enn det vanlige Royal foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Betaler ca 500 for 15 kg tørfòr og 3 kg vom.

Hvordan merke bruker dere?

Bruker ANF tør fòr

og frystørket vom. + grønnsaker og frukt.

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Kjøper 15 kg fòr og 3 kg vom.

Er dere fornøyd med fôret?

Er kjempe fornøyd. Kjempe fin pels, tenner og avføring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Rundt 530 for en 15 kilos sekk - men får hver tiende gratis, slik at hver sekk i snitt koster rundt 450 kr.

Hvordan merke bruker dere?

Eukanuba - Large Breed Maintenance

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

15-kilos sekker. Bruker vel halvannen måned på å spise opp sekken.

Er dere fornøyd med fôret?

Bortsett fra en litt stiv pris er vi veldig fornøyd. Stabil, fast avføring, blank pels som røyter lite (til dalmatiner å være vel å merke) og solide klør. Vi vet at hun fungerer på det, så foreløpig har vi ikke ønsket å eksperimetere noe for evt. å spare noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

499 kr. for 15 kg.

Hvordan merke bruker dere?

Hills Adult beef

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Det ble en 15. kg. sekk denne gangen, av andre formerker har jeg pleid å kjøpe 5 og 7 kg. sekker.

Er dere fornøyd med fôret?

Har akkurat begynt å gi dette foret, hun liker det (ikke så rart egentlig, hun har fått diettfor i det siste, og det smaker vist ingenting), litt mye avføring de siste dagene, men det kanskje stabiliserer seg når vi er ferdig med tilvenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...