Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket Fôr Og Hvor Mye Betaler Dere?

Renate A

Recommended Posts

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres? ca 560/570 kr

Hvordan merke bruker dere? Eukanuba Lam&Ris

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat? 15 kg.

Er dere fornøyd med fôret? Jeg er veldig fornøyd med fòret, men kommer til å blandingsfòre med V&H så fort jeg får meg fryser.. Det ER litt dyrt, selvom det ikke er prisen det kommer ann på, og han er fremdeles for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

-Betaler 300 kr for 20 kg V&H nr 33, og 410 kr pr 15 kgs sekk, både til Birk og Merethe.Forer halvt om halvt.

Hvordan merke bruker dere?

-V&H nr 33 m kylling, også får Merethe Mera Dog Light og Birk får Mera Dog Agility

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

-20 kg i slengen av V&H og 2 x 15 kg av tørrforet!

Er dere fornøyd med fôret?

-Jepp! Birk fungerer utmerket.Merethe stressflasser alltid litt uansett hvilken type tørrfor jeg har prøvd, veldig lite nå i det siste heldigvis. Krysser fingrene for en bra kombinasjon!

Monica :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men tror det var 500 og noe :)

Eukanuba

Jeg kjøper en 15 kilos sekk

Ja, veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eukanuba, rett og slett..

Kjøper store sekker, som oppevares i en lekker knallrosa dunk.Annet for kan fort bli analkjertelproblem, rett og slett.

men det hender jo han får en minimenyboks også...(friskies??)

Hos mamma har jeg stående noe svenskefor av billig sort -doggie eller no.Funker det også, for en helg.

men labb? aldri aldri aldri mer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

543kr for 10kg

Hills z/d ultra

Klok av skade kjøper jeg max 10 kg av gangen, det er ikke kult å sitte igjen med mange kg fôr bikkja ikke tåler. Hunden til bestevenninnen min derimot er meget fornøyd når den får allslags fôr-rester. :)

Foreløpig er vi veldig fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke:

Skyttens Søcla og vom /kjøtt på hermetikkbokser fra sirevåg.

Pris:Et brett 12 store bokser,et brett 24 bokser---75 kr brettet.

Pris:Søcla for 340 for 20 kg

Veldig bra for!!Brukt det i mange år..bytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke: Oliver`s

hvor mye: 15 kg

pris: 439,-

15 kg holder i ca to mnd.

Er meget fornøyd med foret, hunden liker det, det lukter så godt at jeg nesten vil ete det selv, og servicen fra forhandler er ypperlig. eneste negative er at jeg synns han har litt mye avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 for 8 kg (eller noe, er ikke helt sikker).

Royal Canin Poodle

En sekk (8 kg, eller noe)

Det kan jeg ikke svare på...enda, har akkurat begynt å fore med det (har gått over til voksen for nå), men foreløbig ser allt greit ut, og han liker det ganske godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 for 8 kg (eller noe, er ikke helt sikker).

fy søren..det synns jeg var dyrt! men nå er jo RC i en helt annen klasse enn olivers mener mange da..også er det jo rasefor.. :D men 600 for 8 kg, da hadde jeg heller foret med noe annet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig så dyrt? Syns jeg har sett at labrador fôret til RC koster bare litt over 500 for 12 kg. Syns jeg har sett at puddelfôret koster ca 370 for 8 kg.

Det var i hvertfall ganske dyrt.. Skal sjekke det opp.. Det var kanskje litt mer enn 8 kg, men det var ikke over 15..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke: Lone Star Hearty Choice eller Lone Star for aktive hunder (varierer litt hva vi kjøper)

Pris: 368,-

Kg: 15

Varer i: Ca en og en halv måned vil jeg tro.

Er veldig godt fornøyd, avføringa er bra, tennene er flotte og pelsen er fin (bortsett fra akkurat nå, når hun er nedrøyta og matt i pelsen, men glansen kommer nok tilbake om ikke så alt for lenge, når pelsen er mer "i orden"). Og selvsagt liker hun det kjempegodt, hun er jo tross alt Tinka. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200kr for 20kg + gratis bein og avskjær fra slakter.

Vom & Hundemat nr25/nr33 + annet kjøtt/bein/snacks

Kjøper en blokk, 20kg, per gang..da må jeg låne litt plass i fryseren til naboen..Jeg har bare plass til en minifryser i hybelleiligheten min, og må ha plass til litt menneskemat også...

Utrolig fornøyd, fungerer supert både på huskyen og aussien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt, ca 5 kg, koster vel en 50 spenn,...

Pappa, er gammaldags og kjip. Han mener at Bikkjene har det best med Pedegree.

Men har iallefall ovretalt ham til å prøve ut Labb fra FK...

To småe sekker, en til valp og en til voksen.

Tja, de får iallefall blank og sun pels. Men det innholder ikke de næringstoffene som er nødvendlige, og det er fetende. Bikka får flatulens av det (hu fiser) og bæsjen blir rar...

Håper labb er bedre sånn sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt... Er så lite uansett, så betyr liksom ikke allverden

Royal Canin Sencible blandet med Royal Canin Beauty

1kg når de har det, ellers 3kg

Superfornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 360,- for 20 kg = 270 kr i mnd for Balder(har gått ned i mengde og sluttet med tørrfor)

Vom og hundemat og litt kjøttbein fra slakteren

20 kg

Kjempe fornøyd :D Kommer aldri til å skifte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hva jeg betaler tror det er et sted mellom 500 oh 600 kr for en 15 kg sekk med Royal Canin Sensible medium.Er super fornøyd med foret har brukt det et år tid på eldstemann og bruker det også nå på minsten.Liker det fodi det er litt mildere for magen dems enn det vanlige Royal foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ca 500 for 15 kg tørfòr og 3 kg vom.

Bruker ANF tør fòr

og frystørket vom. + grønnsaker og frukt.

Kjøper 15 kg fòr og 3 kg vom.

Er kjempe fornøyd. Kjempe fin pels, tenner og avføring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 530 for en 15 kilos sekk - men får hver tiende gratis, slik at hver sekk i snitt koster rundt 450 kr.

Eukanuba - Large Breed Maintenance

15-kilos sekker. Bruker vel halvannen måned på å spise opp sekken.

Bortsett fra en litt stiv pris er vi veldig fornøyd. Stabil, fast avføring, blank pels som røyter lite (til dalmatiner å være vel å merke) og solide klør. Vi vet at hun fungerer på det, så foreløpig har vi ikke ønsket å eksperimetere noe for evt. å spare noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

499 kr. for 15 kg.

Hills Adult beef

Det ble en 15. kg. sekk denne gangen, av andre formerker har jeg pleid å kjøpe 5 og 7 kg. sekker.

Har akkurat begynt å gi dette foret, hun liker det (ikke så rart egentlig, hun har fått diettfor i det siste, og det smaker vist ingenting), litt mye avføring de siste dagene, men det kanskje stabiliserer seg når vi er ferdig med tilvenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...