JulieJ Skrevet 9. August 2015 Rapporter Share Skrevet 9. August 2015 Hei. Jeg sliter med å få hunden min til å avlevere ting til meg. Hvis jeg kaster noe (være seg ball/kong/pinne/) så løper hun å plukker opp, bærer, men slipper ALLTID gjenstanden før hun kommer frem til meg. Når vi går tur kan hun både plukke opp og bære slike gjenstander lenge, så å ha de i munnen er ikke noe problem, hun vil bare ikke gi dem til meg. Har sonenorakelet noen gode tips? Sent fra min D5803 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 9. August 2015 Rapporter Share Skrevet 9. August 2015 Ikke kast enda. Lær henne avlevering ved å gi henne gjenstanden rett forran deg. Du velger selv hvordan hun skal avlevere, trenger ikke være i utgangsstilling, men jobb med det leddet som er vanskelig for seg Gi henne tingen og jobb med avlevering direkte,legg tingen på bakken og jobb med avlevering, kast den en meter unna og jobb med avlevering, kast den noen meter og jobb med avlevering osv. Også må du selvfølgelig ha en god belønning for å levere til deg. Kanskje du senere kan bruke ett nytt kast som belønning, men ikke mens du jobber med å lære avlevering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulieJ Skrevet 9. August 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. August 2015 Ja, selvfølgelig! det har jeg ikke tenkt på! Å trene på avlevering separat har vi nesten ikke gjort noe av. Tusen kjempetakk for tips!! Sent fra min D5803 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 10. August 2015 Rapporter Share Skrevet 10. August 2015 De færreste har problemer med å få hunden til å løpe ut og hente noe - de fleste har problemer med å få hunden til å avlevere. Hente ting som flyr avsted = jakt = kjempegøy. Avleverere "byttet" man nettopp fikk tak i = ikke så gøy. Istemmer @Snusmumrikk Start med slutten på apporteringa, dvs hold og avlevering, resten av øvelsen kan hun jo. Lykke til! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts