Gå til innhold
Hundesonen.no

Leverpostei-forsterker På Tube(!)

Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Prøvde som noen andre og bruke leverpostei på tube som gidbiter. Herreugd, det fungerte det :)

Milo kom hver bidige gang jeg ropte, + noen ganger ekstra. Fornøyd nå ja :D

Han var sååå ivrig. Og beit orndtlig i tuben for å få ut mer selv =P

Dessuten så hadde jeg den i lomma på armen på dressen jeg også. Milo hoppet opp X-antall ganger og sto der for å smiske, bare for leverposteien.

Vi hadde med ei i klassen med sin hund. Hun sa at; "Herreugd, den hunden din jobber bare for godbiten jo."

Jeg ble så sur..Så jeg svarte mumlende: "Milo jobber ALDRI for gidbit!!!!!" <_< :)

Men, dere som tror at Milo ikke gjør det; Ta med en leverpotei tube på utstilling når jeg stiller ut bikkja, så skal jeg vedde på at jeg løper rundt i ringen med et slitt utstillings bånd(som vanlig <_< )

MILO EEEELSKER LEVERPOSTEI :D

Christine hater =P

Skrevet

Min hund elsker også leverpostei og når leverpostei tuben kommer fram så gjør han alt, nesten før vi får sagt komandoen også

Skrevet

Tror ikke det var meg nei. Har ikke testa det ennå jeg. :)

Så bra at det funka da, så lenge det funker for deg og hunden din så er det ikke så nøye hva andre mener :)

Men det må jeg teste ut altså.

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Tror ikke det var meg nei. Har ikke testa det ennå jeg. :)

Så bra at det funka da, så lenge det funker for deg og hunden din så er det ikke så nøye hva andre mener :D

Men det må jeg teste ut altså.

HeHe... ;)

Lurer på hvem det var jeg=P

Så dårlig hukkommelse atte :)

Du bør teste ut tuben ja :P

Nina: HeHe...Som å beskrive Milo det :D

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Tror jeg også skal prøve det :) Så det i "Ditt dyr", og virker veldig smart for de som ikke vil ta i pølser :D

HeHe... :D

Men så smart- siden man slipper og ta av seg hanskene for og gi hunden godisen. Smart på vinteren :)

Skrevet

Vi har brukt leverpostei på tube lenge nå og vi klarer oss ikke uten! Det er så utrolig greit å ha med seg når man går tur i skogen for man slipper klissete skinke/oste biter som smelter i lomma!

Skrevet

Har prøvd det på Tjorven og hun elsker det, emn det lukter ikke sånn som vanlig leverpostei, synes det lukter litt vondt men det kan jo være bare meg :(

Det er ikke bare deg nei, synes ikke det lukter helt godt jeg heller, men smaken er grei nok da.

Slipper kalde fingre på vinteren da. :(

Skrevet

Nå har vi å kjøpt det hehe. Måtte jo prøve. Fant ut igår når jeg gikk tur i den friske brisen, at det kan være praktisk med forsterker på tube. Får og til å time belønninga bedre syns jeg. Å leverpostei ligger jo høyt på lista over godbitfavoritt, så Buster er veldig fornøyd :( .

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Nå har vi å kjøpt det hehe. Måtte jo prøve. Fant ut igår når jeg gikk tur i den friske brisen, at det kan være praktisk med forsterker på tube. Får og til å time belønninga bedre syns jeg. Å leverpostei ligger jo høyt på lista over godbitfavoritt, så Buster er veldig fornøyd :) .

Så bra at du er fornøyd da :D

Skal ut og trene på inkalling i dag jeg også, men har ikke leverpostei :icon_redface:

Skrevet

Nå har jeg også vert å kjøpt :D Og hundene elsker det! Takk for tipset :)

Men tror jeg må kjøpe ny for det første Albin gjorde var å bite hull i tuben.. :icon_redface:

Skrevet

Dette må jeg prøve. Vesla elsker leverpostei.

Virker mye mer praktisk enn pølse biter og ost..Holdt på å fryse fingrene av meg i går da jeg var ute og trente med henne..

Takk for tipset!

Skrevet

Det må jeg prøve! Hater når Yrja griser alt spyttet sitt på hånda mi for å få den ene pølsebiten. Det er guffent med hender som er seige av pølse og hundespytt... :icon_redface:

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Lunah liker ikke leverpostei,men ellers hadde det vært veldig greit for meg å bruke.

:icon_redface:

Hmm..Huff da.. =S

Men er ikke min ide.. :)

Fik kden av noen andre på sonen hær..Men av hvem? :rolleyes: Don't remember

Skrevet

Lunah liker ikke leverpostei,men ellers hadde det vært veldig greit for meg å bruke.

:D

Prøv bacon ost :D

Hehehe gjett om leverpostei produsentene gnir seg i hendene av hundefolka da :)

Skrevet

Nå har vi også leverpostei! blir arti å prøve!

:D

Buster sloss for leverposteien i dag gitt.!! :D

Beit en Dobber for å beskytte leverposteituben...... :D (så nesten slik ut) :)

Skrevet

Det må jeg prøve! Hater når Yrja griser alt spyttet sitt på hånda mi for å få den ene pølsebiten. Det er guffent med hender som er seige av pølse og hundespytt... :)

Hehe - kjenner igjen den! Du kan ikke øve på å få den til å ta forsiktig? Jeg fikk pelsen til å gå fra total nedsikling til å ikke være borti ved å gi den pølsebiter fra munnen min. Okay, første to - tre gangene ble det fullstendig klining og jeg måtte vaskes (så dette bør øves på hjemme), men etter kort tid ble Pelsen flinkere og nå er han ikke borti i det hele tatt - han trekker opp leppene og tar biten forsiktig, nesten bare med hjørnetanna for å ikke komme borti. Kan hende det er fordi han har mer vegring mot å være uforsiktig opp mot ansiktet mitt enn mot hendene, men han ble mer forsiktig og "renslig" når han tar biter fra hendene også etter dette.

Mvh

HeliX

Skrevet

Jeg oppdaget dette ganske nylig selv (og lagde en tråd om det under trening og lydighet)og nå har vi hamstret "godbiter" til treningen i kveld.Skal vi se:1 stk leverpostei på tube,2 stk baconost påtube,1 stk salamiost på tube og 1 stk skinkeost på tube.Ja,jeg klikkertrener og ja,kassadamen kikket rart på meg :)

Jeg bruker nesten ikke godbiter lenger bortsett fra kattematen hjemme.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...