Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsband & sele favoriter

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Lykke sitt lilla halsbånd er kjøpt på etsy.com, Harly sitt hvite har vi fått i gave så det vet jeg ikke hvor ble kjøpt :)

post-838-0-20308800-1439121320_thumb.jpg

Av seler brukes Bjørkis nomesele, Zero dc multisele og MR sykkelsele :)

http://10414.shop.textalk.se/dragselar/

http://www.canider.no/

http://kreativhund.no/products/mr-sykkelselesporsele

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lagt inn bilde, men har Julius K9 sele til begge mine (med Y strap ) og er utrolig fornøyd med disse.

Bruker de også som kløv.

De har et håndtak oppå som var veldig handy når vi klatret Besseggen.

Av halsbånd bruker jeg Hurtta på begge.

(frost har også et halsbånd fra Kifani som jeg elsker)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen showmaster halsbånd, som er ca to str større enn tilsvarende i Hurtta. Men jeg synes de dekkenstørrelsene er litt ville også :P

Ja jeg har og erfart at dekken str derfra er helt på viddene så da vet jeg ikke helt om jeg tar sjansen på å bestille halsbånd uten å prøve på først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har og erfart at dekken str derfra er helt på viddene så da vet jeg ikke helt om jeg tar sjansen på å bestille halsbånd uten å prøve på først :P

Det gjorde jeg, og måtte bestille på nytt :P

Ja, husker da jeg var inne på Hööksbutikken og kjøpte regndekken til Bris da han var valp. Ei der med en dachs måtte ha str 50 til dachsen sin. Og det var ikke en stor dachs altså :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Jeg hadde sånt halsbånd til border collien og jeg kjøpte nylig til whippeten. Syntes at størrelsen er helt grei, har ikke reagert på at de er veldig stor i str. Er fornøyd med halsbåndet, både til bc'en (hadde str 60) og til valpen (har 30).

Lite tips, hooks i åsane har 50% salg på de halsbåndene i grønn. Var igjen en del størrelser som jeg vil tro kan passe en kelpie.

Endret av Snoffe
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky har 2 spesialbestilte halsbånd som jeg liker veldig godt.
Har også lyst å bestille et sort med rosa sløyfer på til ham også, fra Collarmania.
1176120_10151542371845423_1499644900_n.j
(Jeg mistet min mor til brystkreft og hun var hans egentlige eier, men pga sykdommen måtte jeg overta ham igjen.) Dog skulle jeg gjerne gjort det på en slik måte at pengene gikk til forskning eller lignende. Så vist noen vet om noe slikt, skrik ut! :)

Fra Kifani.
1935656_141817810422_2290821_n.jpg?oh=40

Og fra Minxdesign. (grønt/brunt camomønster på polstringen)
12388_10151334974080423_2004511662_n.jpg

Så har han en grønn DC short sele.
11011005_10152695576325423_6614531829479

Og en rosa/turkis hurrta sele som jeg syns er rimelig kul, men den gnager dessverre, så blir særdeles lite brukt.

Om dagen bruker vi hovedsaklig dette halsbåndet:
Triple-chain-collar-with-martingale-449-
Veldig fornøyd med det, utenom at han et par ganger har klart å sette en klo sånn hallveis fast når han har klødd seg. (Har skjedd 2 ganger på de 4årene halsbåndet har vært i bruk)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...