Gå til innhold
Hundesonen.no

Halthet som ikke blir bedre


Gjest
 Share

Recommended Posts

Frøkena her fikk påvist spondylose da hun var 5 år merket ingen ting så de fant ut det da var inn for en annen undersøkelse. Dette er nå 4 år siden. Eneste man har merkert på hun på alle disse årene er at at tidvis blir stiv/ små halt på forskjellige bein. Tok jo røntgen av hofter og albuer da var 18 mnd fikk A på begge. I fjor sommer ble hun fryktelig halt på en forlabb. Ny røntgen ingen forkalkning men,overbelastning ingen endringer på ryggen selv om hadde gått 4 år. Hele denne perioden har hun fått massasje jevnlig. Hun komenterte nylig at ryggen og alle 4 beina var dårlig egentlig.... For 2 uker siden var vi inn til full røntgen gjenn. Spondylosen er forverret og har "plustelig" fått forkalkninger i begge forbein/albuer. Hoftene var nå fine i det minste!! Igjenn et det ikke nå mye symptomer på frøkena de hadde forventet at hun var mye dårligere. Så nå er det laser,massasje og vanntredemølle for alle penga! Hun er jo 9 år nå så mye av dette er jo alders relatert. En periode hun var halt av og på som ung og dyrlegen ikke fant nå galt var det hun som masserte hun som fant feilen straks! Avrevet scene på ene foten. Håper dere finner ut hva som er galt med Melvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen var fin på bildene, men de fant noe rart i nakken. Hun som leste av bildene var litt usikker på hva det egentlig var, så hun skulle prate med veterinæren som kom på vakt på ettermiddagen og så ringe meg. Det glemte de, tydeligvis :P

Hun mente uansett at vi burde ta utredningen videre på Veterinærhøyskolen, så vi har fått henvisning dit. Der sa hun det mest sannsynlig ble CT og MR, men at det ikke ikke er alltid forsikringen dekker det, og at det er veldig kostbart. Fint.. det er jo liksom derfor jeg har forsikring, for at den skal dekke sånt som koster mye penger når jeg ikke har mye penger :/ Men har ikke prata med forsikringsselskapet enda altså.

Et spørsmål, fikk med CD med bildene fra veterinæren, men får ikke åpnet filene. Noen som har peiling? :P Regner med man trenger et fænsi program kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått time for utredning på veterinærhøgskolen den 31.august, så vi får bare vente i "spenning"..

Foreløpig diagnose fra vår veterinær er "udefinerbare fortetninger i halsvirvlene". Så jeg er fortsatt blank altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...