Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksen hund som hikker


Gro
 Share

Recommended Posts

Dette kan hende at er et helt noldus spørsmål og en helt tullete problemstilling, men er det vanlig at voksne hunder hikker....?

Dyret mitt er øyeblikkelig to år og hadde selvfølgelig sånn typisk valpehikke når han var liten, men innimellom nå har han fortsatt noe som minner mest om hikke, men som sikkert kan være noe annet også. Det kommer ikke helt den typiske hikkelyden, men man ser liksom at hele mellomgulvet trekker seg sammen, som når man hikker. Frekvensen er gjerne litt raskere enn ved vanlig hikke, men det kan også være bare et og annet "hikk".

Har spekulert i om det er innovernys, men etter litt youtube-filmer tror jeg ikke det er det.

Er dette bare voksenhundhikke? Eller bør jeg ta han til veterinæren?

Har prøvd mang en gang å filme det, men innen jeg har fått fram telefonen, er han selvfølgelig ferdig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine voksne hunder hikker hvertfall fra tid til annen. Aldri tenkt over at det er noe rart med det heller :)

Antar bare de kan hikke av samme grunner som oss? Altså at de spiser for fort, innhalerer luft for fort etc :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...