Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Har en ett år gammel ( bah :hmm: ) liten varebil og bor ved sjøen så jeg kjører ofte rundt med hunder som har badet i saltvann. Dette har ført til at skilleveggen har rustet, gitteret og ramma på gitteret. Har man lov å ta den ut og ordne dette selv? Altså har man lov å skru ut gitteret og sette det på plass igjen selv?

Skrevet

Ja det kan du. :)

hvorfor sku ikke det være lov, garantiissue på ny bil?

Nei, handler om regelverket for varebil.. Da man ikke har lov til å endre eller modifisere skilleveggen, enkelt sagt..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Nei, handler om regelverket for varebil.. Da man ikke har lov til å endre eller modifisere skilleveggen, enkelt sagt..

Ja, var det jeg tenkte på.

Guest Kåre Lise
Skrevet

Hun skal da ikke endre eller modifisere.

Du kan skru fra hverandre hele bilen og sette den sammen igjen. :)

Skrevet

Hun skal da ikke endre eller modifisere.

Du kan skru fra hverandre hele bilen  og sette den sammen igjen. :)

Det spørs vel helt hvordan hun skal "fikse" rusta..

Skrevet

Er bare å ta en tlf til vegvesenet så får du svar :)

Ja. Jeg vet, men jeg la merke til det nå også lurte jeg. Følte at det ble litt det samme som å bytte til Comfort vegg selv feks.
Skrevet

Bare for å få det på det rene, det er ikke å gjøre noe med rusten jeg lurer på. Men det å løsne for så å sette veggen fast igjen selv.

Guest Kåre Lise
Skrevet

Men det å løsne for så å sette veggen fast igjen selv.

Kjør på! Problemene dukker opp om du flytter veggen på bekostning av størrelsen på varerommet. Blir det mindre enn kravet for grønne skilter må du omregistrere osv.

Skrevet

Kjør på! Problemene dukker opp om du flytter veggen på bekostning av størrelsen på varerommet. Blir det mindre enn kravet for grønne skilter må du omregistrere osv.

Greit , har ikke tenkt å flytte på noe :) Vet andre med hund i Stavangerområdet får en ekstra antirust behandling innvendig også på nybiler, men jeg hadde ikke dette problemet med den forrige så jeg trodde ærlig talt den ville holde de tre åra den skal bo her :/

Skrevet

Det må jo være en garantisak og ikke noe du trenger å fikse selv vel? Vask og rydd godt baki og lever hos forhandler. Det skal jo ikke ruste så fort, selv om det er fransk bil og bikkjene er blaute baki...

Skrevet

Ingen biler blir antirusbehandlet bra nok innvendig for å tåle hunder fulle av saltvann til stadighet. Kjenner borzoifolk på Sola som har hatt problemer med at nye tyske biler også ruster innenfra om de ikke får ekstra behandling.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...