Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøttrike fôr uten lever/nyrer?

Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Jeg tenker det er på tide å droppe urinary-fôret fra royal canin, og gå over til noe renere med mer kjøtt. Men sliter litt med å finne noe som ikke har lever og nyrer i seg, dette er noe rasen bør unngå.

Har sett på fôrene animail fører, og har funnet taste of the wild og healthy paws alternativer. Finnes sikkert flere. Førstenevnte har en veldig lang innholdsliste, men lever står ikke oppført. Kan jeg da regne med at det er tilfellet? Healthy paws har jeg ikke hørt om før, erfaringer? https://animail.no/healthy-paws-adult-game-millet-15-kg.html

proteinprosenten må være under 25%.

Aller helst skulle jeg ha gitt ham vom og hundemat, men kan visst være ganske høy prosent tilsatt lever. Har spurt hva de bruker av kyllingen 100% kylling varianten, og venter på svar.

Tar gjerne imot tips. (Dr. Clauder fungerte han ikke på, bæsjet jo ut alt. Kan forsøke en annen variant, men kjenner jeg er skeptisk. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Er ikke til så mye hjelp ang tørrfôr, men dersom Taste kylling inneholder lever/nyrer, så kan du jo hvertfall supplere med Taste storfevom? :)

Om du "gidder", så har man også en fin base med det om man ønsker å råfôre helt og. Mush B.a.r.f har også en del varianter du kan sjekke ut til å evt. gi litt av, sjekket kjapt på hjemmesiden og på flere av Basic-typene så står det ikke lever/nyrer under innhold, men du kan jo evt også høre ang det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke til så mye hjelp ang tørrfôr, men dersom Taste kylling inneholder lever/nyrer, så kan du jo hvertfall supplere med Taste storfevom? :) Om du "gidder", så har man også en fin base med det om man ønsker å råfôre helt og. Mush B.a.r.f har også en del varianter du kan sjekke ut til å evt. gi litt av, sjekket kjapt på hjemmesiden og på flere av Basic-typene så står det ikke lever/nyrer under innhold, men du kan jo evt også høre ang det.
Ja det kan jeg jo :) mush har jeg hørt om, men har aldri sett det noe sted. Så er kanskje ikke så tilgjengelig? Skal sjekkes ut, takk for tips! Flere innspill? Snart tom sekk, og bestemmer jeg meg ikke snart blir det vel det samme gamle :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare informere deg om at du får Taste of the wild billigere HER Hvis du bestemmer deg for å kjøpe den maten.

(jeg tror inboxen din er full, jeg fikk ikke sendt deg personlig melding)

Takk for link, der var det rimeligere ja :) skal slette litt i innboksen!

Har egentlig landet på healthy paws, finner ikke mye info, og veldig lite på den varianten jeg skal ha. Men det jeg har funnet er positivt iallefall. Litt skummelt å prøve noe helt nytt når det er en 15 kg. Sekk... 2 kg var dyrt, og rekker til 4 måltider, så det blir tapsprosjekt :P

Fikk svar fra vom og hundemat, er ikke innvoller i kyllingen. Så da tenker jeg det blir det i sommer, kanskje 50/50. For det er vel ok å gjøre, annethvert måltid fks?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Takk for link, der var det rimeligere ja :) skal slette litt i innboksen!

Har egentlig landet på healthy paws, finner ikke mye info, og veldig lite på den varianten jeg skal ha. Men det jeg har funnet er positivt iallefall. Litt skummelt å prøve noe helt nytt når det er en 15 kg. Sekk... 2 kg var dyrt, og rekker til 4 måltider, så det blir tapsprosjekt :P

Fikk svar fra vom og hundemat, er ikke innvoller i kyllingen. Så da tenker jeg det blir det i sommer, kanskje 50/50. For det er vel ok å gjøre, annethvert måltid fks?

Jada. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut kingsmoore pure :-) min dalmatiner går på Kingsmoore pure and. Hun som selger foret ringte til Danmark og det skal vistnok ikke være innmat i foret.

Bestilte en sekk Taste of the wild i forigårs, som kom frem i dag faktisk. Rask levering! Skal prøve dette først, og se om han fungerer bra på dette. Fungerer jo bra på det meste egentlig, bortsett fra dr. Clauder. Men så det er 28% råprotein i pure and, det er jo litt mye? Jeg tenker og litt i forhold til Casper at han dessverre ikke kan være like aktiv som han har vært tidligere, at jeg ikke helt tørr å gå over 25% altså... (men mulig det er helt irasjonelt av meg). Gir du bare tørrfôr til Nico nå? Mente at du pleide å gi vogh? Jeg tenker 50/50 tørrt og vått (taste 100% kylling). Gitt kylling denne uken, har savnet vogh-bæsjen altså :P Hvordan er avføringen på kingsmoor i forhold til annet tørrfôr?

Men jeg tenkte på kingsmoor og, men da den med lam, som har 25% råprotein. Innholdet der er

Lam, poteter, erter, bondebønner, rapsolje, fisk, linfrø, betefiber, gulrøtter, cikoriarot, fôrgjær, egg, mineralstoffer, urteblanding (alger, nyper, eple, rabarbra, nesle, peppermynte, lakrisrot, klengemaure, lucerne, pepperrot, løvetannblomst og -rot, kamille, hagetorn og anis)

Liker forsåvidt at kingsmoor har en noe kortere innholdsliste, men er ikke sikkert det har så mye å si. Taste of the wild (sierra mountain som jeg har kjøpt) Lamm, lammjöl, sötpotatis, potatis, ärtor, rapsolja, potatisprotein, brynt lamm, tomatmos, naturlig smak, salt, kolinklorid, blandade tokoferoler (naturligt konserveringsmedel och källa till vitamin e), torkad cikoriarot, taurin, tomater, blåbär, hallon, yucca schidigera extrakt, torkade jäsningsprodukter från enterococcus faecium, lactobacillus acidophilus, lactobacillus casei, lactobacillus plantarum, torkat jäsningsextrakt från trichoderma longibrachiatum, vitamin E tillskott, järnproteinate, zinkproteinate, kopparproteinate, järnsulfat, zinksulfat, kopparsulfat, kaliumjodid, tiaminmononitrat (vitamin B1), manganproteinate, manganoxid, askorbinsyra, vitamin A tillskott, biotin, niacin, kalciumpantotenat, mangansulfat, natriumselenit, natriumselenit, pyridoxinhydroklorid (vitamin B6), vitamin B12 tillskott, riboflavin (vitamin B2), vitamin D tillskott, folsyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola Nico går kun på tørrfôr :-) jeg prøvde 50/50 med v&h for 3 år siden og det fungerte ikke på Nico. Han ble blubben og mistet all musklatur :-/ så han fungerer best på tørrfôr. Men han får rått kjøtt litt her og der da.

Avføring på kingsmoore er som avføring på annet tørrfôr. Det er en del ut :-P de to første mnd på kingsmoore var det mye luft. Dette roet seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider