Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Skal hente valpen i mindten av August

Hu er ein Soft coated wheaten terrier.

Hun skal helst hete noe på A så eg står litt fast :/

Eg har egentligt satt meg på navned :

Ms. Abaddon Queen Bitch

men vet ikke om det blir for mye? kommer da til å kalle henne Abby/ms. Abby/ Abaddon

Men er ikke så sikker på om oppdretter vill synes dt er greit?

tror dere dette navnet kan bli godkjent?

Vill helst ha dette navnet, og sliter med å finne ett annet, da eg har tenkt på dette navnet i over 2 måneder.

Er jo ikke på grunn av att "navnet" ikke begjunner på A er jo på grunn av att navnet er Abaddon.

tror att kristne folk kan ha et stort problem med det, dei som er veldi kristne.

Eg valgte navnet ut ifra ein favoritt serie. med navn Supernatural. der er det en Demon som heter Abaddon.

(Abaddon er ein Demon som er veldi høyt oppe med Lucifer. Har også blitt sammelignet med han i bibelen) men ville ha ett navn fra denne serien. og er nesten det eneste jente navnet som kan brukes og ivertfall som begjunner på a.

men for dere som har selgt valper tror dere dokke kunne vert villig til å latt kjøper kalle valpen Ms. Abaddon Queen Bitch?

har og tenkt siden hele navnet er "engelsk" (er ms. ikke "frøken") (er Queen ikke "dronning") så dt blir Ms. Abaddon Queen Bitch (som i Bitch/Tispe) Hadde vert noe annet viss hu hetta Frøken Abaddon Dronning Bitch. forstår?

er interisert i litt "spesielle" navn. vill ikke ha noe alt for vanligt.

Har dere noen forslag? helst på A, gjerne mer enn 1 navn.

Vill ha unike navn :D

Skrevet

Spør oppdretter :) Det er jo gjerne oppdretter som bestemmer stamtavlenavnet på hunden, også bestemmer du hverdagsnavnet selv. Så du kan jo uansett kalle henne Abaddon :)

Om kristne har et problem med navnet er ikke det ditt problem, du skal ikke velge navn ut i fra andres såre tær. Ut i fra navnet ditt tenkte jeg kanskje du var kristen selv, og du synes jo navnet er greit :)

Skrevet

Jeg personlig synes ikke at det høres så fint ut med bitch i navnet, selv om jeg bor i England og bruker det om hunder i dagligtale. Men jeg tror at de aller fleste ville sett på det som et negativt ladet navn. Hvis du skal ha frøken med i navnet så ville jeg kanskje skrevet Miss istedenfor. Miss er frøken, Mrs er fru, og Ms kan brukes om både frøken og fru.

Forresten fint om du skriver bokmål eller nynorsk, og unngår bruk av sms-språk og dialekt. :)

• Like 1
Skrevet

Er ikke sikkert NKK godtar et navn med bitch i. Om oppdretteren skulle synes det er greit. Vet de har nektet å registrere feks S@tan i gatan som navn :P

Om oppdretteren din synes navneforslaget ditt er greit, er det bare h*n som har fasiten på. Men om det skal begynne på A, så bør det nok gjøre det. Resten er opp til deg og oppdr. å bli enig om :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
    • Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...