Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs i Oslo-omegn?


Jankaa
 Share

Recommended Posts

Hei sonen. Lang tid, lite sjå.

Jeg har i ett år nå bare hatt hundene som turselskap, mens jeg har lest skole. Nå som eksamen (snart) er overstått har jeg lyst til å ta opp igjen litt kosetrening av hundene. Tanken er LP med den ene, og AG med den andre. Vi ønsker oss veldig gjerne å gå på kurs, da det er så veldig motivasjonsboost! Det kan også være en god mulighet til å komme inn i et treningsmiljø, siden vi flytter til ny by nå om noen uker. Vi flytter altså til Oslo, og det er der jeg ønsker å gå på kurs.

Så, til spørsmålet mitt: Er det noen som kan anbefale gode kurs i Oslo-omegn i sommer?

Nivået er intro i AG, og typ bronsemerke mot klasse 1 i lydighet.

-Veldig gjerne en instruktør som har erfaring med folk med nerver, da jeg har en tendens til å bli litt nervevrak når vi trener LP.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig fornøyd med ag-introkurset hos Hundeakademiet. De har også treningsgruppe på Lillestrøm, og et innendørslokale å trene i om vinteren.

Canis/Lahaugmoen hundesenter kan jeg anbefale for LP.

OODK (Oslo og omegn dressurklubb) har et fint ag-miljø og kurs i begge grenene, men tror de har nybegynnerkurs kun om våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet ikke om du har sjekket ut eller hørt om lokale hundeklubber i området?

Er ikke så kjent i Oslo, vi holder til i asker og er kjempefornøyd med asker hundeklubb. De har masse kurs, og kursavgiften endel billigere enn andre private skoler jeg har sjekket. Jeg betale f.eks 1500 kr for grunnkurs, 10 kvelder x 1,5 time hvor andre skoler tar både 2 og 3000 kr for færre kvelder og kortere varighet. Dette tror jeg er fordi de får støtte fra NKK. Det er også fellestreninger på klubb banen i de forskjellige grenene.

Utrolig dyktige og engasjerte instruktører, få hunder og god oppfølging.

Vi som tok grunnkurset nå får gratis veiledning av instruktør hver torsdag en stund fremover hvor vi jobber mot bronsemerke.

Kanskje de har noe lignende tilbud i oslo/omegn. Jeg har hvetfall spart endel kroner og er veldig fornøyd med klubben min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet ikke om du har sjekket ut eller hørt om lokale hundeklubber i området?

Kanskje de har noe lignende tilbud i oslo/omegn. Jeg har hvetfall spart endel kroner og er veldig fornøyd med klubben min :)

Det er to klubber i Oslo, Stovner hundeklubb, og OODK, som jeg nevnte.

Stovner trener nesten ikke i Oslo lengre, men det ser ut som de holder på å skal "pusse opp" treningsområdet sitt i Groruddalen, så mulig det blir mer da. De er gode på agility, jeg har varierende inntrykk av miljøet der. De har en vanlig medlemsavgift, og så kommer "treningsavgift" i tillegg, avhengig av hva du vil trene. Pluss evt. kurs.

OODK har treninger som er åpne for alle medlemmer (for AG må man ha gått grunnkurs, av sikkerhetshensyn), og så betaler man litt ekstra for instruktørtreninger og kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...