Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi ønsker å reise på campingtur i sommer.

Eldste tispa vil mest sannsynlig komme med valpene 17. juni, utifra beregninger på de 2 forrige kullene. :P

Går det ann å ta de med seg på tur når de er 3uker? 4uker?

Hvor gamle bør de være før vi hiver oss i bilen.

Skrevet

Men hvor gamle bør de være før vi reiser? :)

Jeg har hatt med meg valper ned til tre uker rundt om kring. (For såvidt yngre og, men det var fordi jeg måtte, i forbindelse med flytting) Men klart de har litt mer glede av å være med på tur, når de er litt eldre, og opplever verden og folk rundt seg på en annen måte. Fra fire uker er de jo greiere å ha i en valpegrind i forteltet feks.

Skrevet

Jeg ville tenkt mer på tispen, jeg tror det kan være stressende for henne å være på telttur med 3 ukers gamle valper.

For valpene sin del ville det nok gått greit fra 4-5 ukers alder (fra 4 ukers alder var våre valper som regel ute hele dagen, men dette var da i hagen), men tenker kanskje at det er like greit å vente til dem er noe eldre. Hvorfor sånn hast? :)

Skrevet

Hast er det vel forsåvidt ikke. Men det blir bedre utemuligheter for valpene på tur enn hjemme forsåvidt. :) Jeg bor i 2.etg i borettslag, så ute hele dagen blir de ikke her hjemme. På tur vil de få være mye mer ute på plen å kose seg.

Tror ikke Sasha er typen som vil la seg stresse av det. :)

Gikk fint når vi flyttet med første kullet hennes, da var de bare 1-2uker. :) Så lenge hun fikk være i nærheten var det helt ok. :)

Skrevet

En normalt oppegående tispe lar seg ikke stresse av sånt, nei...

En normalt oppegående tispe kan fint bli stresset av å reise på telttur med 3 uker gamle valper, spesielt om tispa ikke er vant til å være på telttur. Det er også forskjell på å takle noe og på hva som faktisk er ideelt. Det er fint for tispene å få fred og de første ukene, og valper på 3 uker er ikke gamle.

EDIT: Jeg har lest det som telttur og ikke campingtur, leste på nytt nå. Sorry.

Så lenge tispen ikke vil bli stresset så er det bare å kjøre på, men ville ventet til 4-5 ukers alder for valpenes del. Har selv hatt med valper på hytten fra 5 ukers alder og de storkoste seg. :)

• Like 1
Skrevet

Nei ittno telt her i gården, det hadde eg ikke taklet :P

Blir campingvogn og fortelt, og 110kvm plass å sette på :P

Ja jeg også vurderte og vente til de er 4, så de har litt mer fart på seg :)

• Like 1