Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil henge?

Andrew Heggli
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke hund for tiden så synes det ble litt rart å poste dette i "hundetreff", derfor poster jeg her. :)

Jeg er studerer dyreatferd og -velferd i utlandet, men er i Oslo for et par måneder. Jeg har veldig lyst til å være med hunder så mye som mulig i løpet av disse månedene, men har ikke hund selv lenger, og FOD-gården blir for langt å dra selv om jeg har vært der mye før.
Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få hengt med hunder uten å dra til FOD-gården? Evnt. er det noen på dette forumet som er i Oslo og vil henge sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta kontakt med en hundeskole og spørre om å få observere treninger og slikt? Eventuelt finnes det noen som jobber individuellt med "problemhunder" som du kanskje kan være med og observere? Jeg har ihvertfall lært veldig mye av å jobbe med etolog og veterinær som jobber med "problemhunder". Edit: eller hundebarnehager er det vel også noen av i Oslo. Sikkert mulig å få henge der litt :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta kontakt med en hundeskole og spørre om å få observere treninger og slikt? Eventuelt finnes det noen som jobber individuellt med "problemhunder" som du kanskje kan være med og observere? Jeg har ihvertfall lært veldig mye av å jobbe med etolog og veterinær som jobber med "problemhunder". Edit: eller hundebarnehager er det vel også noen av i Oslo. Sikkert mulig å få henge der litt :)

Så gøy, hvordan kom du i kontakt med etologer og vetrinærer? Er det bare å kontakte veterinærklinikker?

Jeg kan godt trenge litt avlasning og hjelp med hundene to uker i juni når mannen er på jobbreise, ihvertfall. Spesielt ridgebacken.

Så flott! Tenker du hundepass eller bare gå en tur?

Og friområdene i oslo. Ekeberg er ganske populært i 4-6 tiden :)

Oki, så fint, men er det ikke litt rart å bare sitte der uten hund selv? Eller er det vanlig at folk gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg trenger/ønsker pass en hel helg ihvertfall, fra 19.-21. juni. Ellers så er jeg glad for den avlastningen jeg kan få. Send meg en PM når du er i landet, så kan vi treffes for å hilse på?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, hvordan kom du i kontakt med etologer og vetrinærer? Er det bare å kontakte veterinærklinikker? 

Oki, så fint, men er det ikke litt rart å bare sitte der uten hund selv? Eller er det vanlig at folk gjør det? 

Via jobb og skole (vet. student). Bare å kontakte klinikker og tenere, verste svaret du kan få er ett nei :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...