Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen mer erfaring med brukket bakbein på voksen hund?


SD
 Share

Recommended Posts

Hei!

Min hund har vært så uheldig å brukket bakfoten kun ei uke etter en korsbåndsoperasjon (mmp-metoden), og behandlingsmetoden det er snakk om er gipsing eller operasjon (sette inn ei plate).

Håper egentlig på å unngå en til operasjon fordi hun allerede er nyoperert. Det som kompliserer det hele er at like over bruddet er det satt inn en kile ifm korsbåndsoperasjonen. Gipsing er det beste alternativet, men utfordringen der er å få gipsen til å sitte på. Det er ikke akkurat heldig hvis vi må inn å skifte gips annenhver dag heller da hunden må sederes.

Korsbåndsoperasjonen skjedde forrige helg, bruddet nå i helga. Akkurat nå sitter hun med gipset fot, men den er sklidd litt ned så jeg er usikker på hva vi skal velge å gjøre fremover. Jeg har god dialog med veterinæren, men håper noen her har har erfaringer de kan dele eller tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det har glidd så hadde jeg ringt dyrlegen i morgen, da er det ikke sikkert den ligger stabilt lenger.

Jeg har ikke så mange erfaringer å komme med enn at dyrlegen hadde vel satt inn bolter dersom han kunne? Noen ganger bruker man gips en liten stund for å få bruddet til å "roe" seg før man gjør et inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det har glidd så hadde jeg ringt dyrlegen i morgen, da er det ikke sikkert den ligger stabilt lenger.

Jeg har ikke så mange erfaringer å komme med enn at dyrlegen hadde vel satt inn bolter dersom han kunne? Noen ganger bruker man gips en liten stund for å få bruddet til å "roe" seg før man gjør et inngrep.

Var hos dyrlegen i dag og fikk det sjekket, og skal inn på torsdag igjen for nok en sjekk. Forhåpentligvis sitter den på til mandag da den uansett skal skiftes da. Plater og skruer kan settes inn, men om det holder med gips så var visst dette det beste. Men begge metoder har sine ulemper og fordeler. Jeg hadde bare håpet på at noen hadde erfaring med noe lignende - enten gips eller operasjon.

Har ei tispe som brakk alle fire tær i ene baklabben. Ble satt inn pinner, og fiksert eksternt. Vært mye styr. Brukket rett før jul, og tok flere måneder før det begynte å gro

Med gips ble det forespeilet en tid på alt fra 4-8 uker om det går bra, og selvsagt en lang rehabiliteringsperiode etterpå. Men det var vi allerede innstilt mtp korsbåndsoperasjonen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...