Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan bli kvitt luseegg?


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Tror det beste nå er å ringe veterinæren i morgen, og få de til å ta en ny prøve av begge to. De har ikke sett på dem siden det ble konstatert lus da de fikk første Exspot-kur. Og det må være 3 uker siden. De to siste gangene har jeg bare fått middelet, og påført det selv. Har ikke lyst til å kjøre på med flere sterke lusekurer før jeg er helt sikker på at det fortsatt er lus som lever, og ikke en annen grunn til den lille kløen som er igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette hjelper, men kanskje det beroliger deg ? Luiz hadde nettopp lus (2 mnd siden ca). Nå oppdaget jeg det veeldig tidlig, men vi dro til veterinæren og fikk Stronghold - som i utgangspunktet skal drepe lus og lusene som kommer til å klekke.

Med tanke på at Stronghold blir absorbert innen et par timer og virker i minst 3-4 uker, så er dette harde saker. Vi fikk beskjed om at han var "friskmeldt" etter 7 dager om han hadde sluttet å klø. Luiz sluttet vel ikke å klø masse før 5-6 dagen, og senere syntes jeg innimellom at han klødde seg litt mye (man blir litt paranoid og blind?). I ettertid har jeg også lurt litt, men det var mest sannsynlig Stronghold han reagerte på (litt mer flass en vanlig - men veldig lite).

Nå har han ikke hatt lus/symptomer siden, så en stronghold kan godt fikse problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nå har jeg bada begge to en gang til, siden det skulle være greit når de har fått Stronghold. (I følge veterinær og pakningvedlegget), for å få bort flere luseegg.

Det er disse eggene jeg finner, og den lille kløen de begge to fortsatt har, som gjør meg usikker.

Hadde jeg ikke funnet egg, er det ikke sikkert jeg hadde reagert på at de klør, for det er lite nå.

Håper veterinæren har tid til å undersøke dette her i morgen, for nå vil jeg til bunns i saken, og finne ut om det fortsatt er noe som lever.

Det er på grunn av at vi går på kurs en gang i uka som gjør at jeg er opptatt av å bli kvitt dette asap, hadde det ikke vært for det kunne man alltids sett den an, men dette ødelegger treningen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Håper du blir kvitt det nå! Har hatt lus på mitt eget hode, trodde det skulle være så enkelt å bli kvitt bare du fulgte vedlegget til middelet til punkt og prikke, den gang ei, måtte mange runder og mye kamming til (vet det ikke er det samme, jeg brukte hårmiddel og shampoo). Uansett, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nå har de fått hver sin sprøyte med Ivomec. Hun fant ingenting levende, men det tyder likevel på at det er noe. Uansett hva det er som forårsaker kløen, så bør dette ta knekken på det nå. Siden begge klør, er det sannsynligvis parasitter, og hvis ikke dette heller hjeper, må de ta prøver, og sende inn. Skal gjentas med nye sprøyter om to uker, og vi bør oppnå bedring nå i.l.a et par dager. Må jo si at den lave prisen var svært hyggelig i forhold til rådyre Stronghold og Exspot, men det svir skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...