Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Svogeren hadde en slik til dachsen i påska. Jeg var litt skeptisk, men synes faktisk den lå veldig fint. Har litt lyst til å prøve den på Odin som trekker litt i alle retninger. Noen trekksele er det jo ikke, men til tur og sånt så den veldig grei ut.

Noen som har erfaringer?

http://www.purrfectdesign.net/en/tre-ponti-secondo-sporza-dog-harness.html

http://www.dyresjappa.no/products/tre-ponti-sele

Skrevet

Svogeren hadde en slik til dachsen i påska. Jeg var litt skeptisk, men synes faktisk den lå veldig fint. Har litt lyst til å prøve den på Odin som trekker litt i alle retninger. Noen trekksele er det jo ikke, men til tur og sånt så den veldig grei ut.

Noen som har erfaringer?

http://www.purrfectdesign.net/en/tre-ponti-secondo-sporza-dog-harness.html

http://www.dyresjappa.no/products/tre-ponti-sele

Vi selger dem i dyrebutikken der jeg jobber. Den virker veldig fin til de mindre rasene, og til hunder som synes det er ubehagelig å få selen trekt over ørene. jeg ville ikke krysset grønnland med den, men det er en kjempefin enkel tursele til hverdagsbruk :D

Skrevet

På Majorstuen?

Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til den, men vet ikke helt hvorfor. Og så må jeg evt ha en uten snor, vil kunne koble av båndet uten at hunden skal gå og snuble i selen. :P

Skrevet

på Oslo Dyrebutikk (tidl TAM Alna). i nabolaget er det ei med to chihuahuaer som bruker selen. hun slår bare en sløyfe/knute på snora når hundene er løse, så slipper hundene å snuble i den. da ligger den som en fast dott på ryggen :)

Skrevet

på Oslo Dyrebutikk (tidl TAM Alna). i nabolaget er det ei med to chihuahuaer som bruker selen. hun slår bare en sløyfe/knute på snora når hundene er løse, så slipper hundene å snuble i den. da ligger den som en fast dott på ryggen :)

Det er jeg for lat til. :P

OT: Vil det si at Alna har gått ut av Tropehagen Zoo? Da kan man jo vurdere å handle der igjen...

  • Like 1
Skrevet

Det er jeg for lat til. :P

OT: Vil det si at Alna har gått ut av Tropehagen Zoo? Da kan man jo vurdere å handle der igjen...

Stemmer det :) Heter nå Oslo Dyrebutikk

Skrevet

Bare fordi jeg er nysgjerrig, hvorfor handlet vi ikke der når det var TamAlna?

Dyrebutikken på Majorsuta handler jeg ikke lenger, eller jeg stikker innom når jeg vet hva jeg skal ha. Maken til sure, inkompetente jenter skal en lete lenge etter!

Skrevet

Bare fordi jeg er nysgjerrig, hvorfor handlet vi ikke der når det var TamAlna?

Dyrebutikken på Majorsuta handler jeg ikke lenger, eller jeg stikker innom når jeg vet hva jeg skal ha. Maken til sure, inkompetente jenter skal en lete lenge etter!

Pga samarbeidet deres med Den Norske Hundehviskeren.

http://hundesonen.no/forum/topic/70762-norsk-hundehvisker/

(lengre tråd på Canis, men var en lang greie med vidoer av noen ikke helt pene demoer de hadde, og sletting av alt av kritiske kommentarer fra både hundehviskeren og tropehagen)

  • Like 1
Skrevet

Kommer ikke selen veldig høyt opp i halsen? Synes den så litt dårlig ut, jeg...

Jo, den kan ligge litt høyt, spesielt hvis man kjøper den litt for stor og en Y-sele vil jo gi halsen mer klaring- (synes dog hundene på bildene hadde seler som satt usedvanlig høyt). Har prøvd selen på mange hunder på jobb og på de fleste så finner vi en str som ikke ligger for høyt, mens noen kan rett og slett ikke ha slik sele fordi den ligger alt for høyt uansett str.

Men som sagt, en fin og ENKEL tursele til mindre hunder (som gjerne ikke legger så voldsomt mye vekt i selen) og til de som misliker å få selen trekt over ørene :)

  • Like 1
Skrevet

Kommer ikke selen veldig høyt opp i halsen? Synes den så litt dårlig ut, jeg...

Ikke noe mer enn de fleste brystseler. Men det er en grunn til at jeg foretrekker H/Y-sele, ja.

  • 5 months later...
Skrevet

Hei,

Vi har 3 av de selene. De er veldig bra, men snoret ryker etter en tid. Spesiellt bra er det hvis de har jakker og man bare trer på selen veldig enkelt. Ene hunden vår er redd for kneppelyd når man tar på med andre seler, så denne er perfekt for henne.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...