Gå til innhold
Hundesonen.no

burde jeg?

~Marlene~

burde jeg bruker homevital pulver?  

34 stemmer

1. 1.

• Ja
      21
    • Nei
      13

Recommended Posts

Skrevet

saken er den at kjøttfarget nesebrusk på papillon er diskvalifiserende feil :P

så jeg må liksom tenke om jeg skal bruke sånn BLOD pulver for å få nesen svart eller om jeg ikke skal.

er så usikker. å skulle ønske dommerne ville ha litt forandring for en gangs skyld(rosa nese er så søtt) :D

Skrevet

Spørs hva som er viktigst for deg det da, utstilling eller jenta di akkurat som hun er skapt av moder jord. :D

ja det er jo det da. vil jo gjerne at hun skal ta seg godt ut på utstillingen vet du :rolleyes:

men hun er så søt med den rosa nesa. kanskje den sjarmerer dommeren i senk :P ?

Skrevet

Skjønner ikke helt hva det er å lure på jeg da? Hemovital er jo bare bra for hunden uansett, så hvorfor ikke prøve det? Har jo ingen garanti for at det hjelper uansett, men skader ikke å prøve. Jeg har også en boks med Hemovital, men LiLi ville ikke ha det, likte det ikke rare hunden..

Skrevet

Skjønner ikke helt hva det er å lure på jeg da? Hemovital er jo bare bra for hunden uansett, så hvorfor ikke prøve det? Har jo ingen garanti for at det hjelper uansett, men skader ikke å prøve. Jeg har også en boks med Hemovital, men LiLi ville ikke ha det, likte det ikke rare hunden..

å det viste jeg ikke. er det dyrt for homevital? har hørt man kan gi det i foret :D

Skrevet

å det viste jeg ikke. er det dyrt for homevital? har hørt man kan gi det i foret :D

Det er jo bare blodpulver :P Koster vel ca. 100 for en boks. Gir ca. 1 teskje i fôret hver dag.

Skrevet

saken er den at kjøttfarget nesebrusk på papillon er diskvalifiserende feil :P

så jeg må liksom tenke om jeg skal bruke sånn BLOD pulver for å få nesen svart eller om jeg ikke skal.

er så usikker. å skulle ønske dommerne ville ha litt forandring for en gangs skyld(rosa nese er så søtt) :D

Dersom utstilling er viktig for deg så prøv med dette pulveret. Enten funker det, eller funker det ikke!! ^_^

Skrevet

Jeg trykka feil :D Men det skader ikke¨å prøve. HVis utstilling er viktig for deg så synes jeg du skal prøve :P Jeg mente ja ikke nei..

Skrevet

Enig her...hemovital er ikke skadelig for hunden i det hele tatt...så iom du er i stuss og vil på utstilling, så er det jo bare til å prøve en boks..

Skrevet

Helt enig med Calina, jeg har selv brukt det på mine hunder og for dem er det bare ekstra godt hvis de får det i maten sin, det er akkurat som om de får krydde på maten og de spiser da garantert opp maten sin om de får Hemovital i maten(ikke det at mine hunder er matnektere, men det er ikke alltid de vil ha mat hver dag).

Skrevet

Personlig ville ikke jeg brukt det på min hund vis jeg hadde vært i en sånn situasjon, men vis du føler for det så, ditt valg :(

Hvorfor ikke?

Skrevet

Så lenge det ikke er noe kunstig eller noe som skader hunden så er det vel ikke noe stort problem? Kan ikke du prøve og se om det har noen virkning da? Vet at det er mange som gir og gjer mye rart når det gjelder utstillingshunder..

Skrevet

Personlig ville ikke jeg brukt det på min hund vis jeg hadde vært i en sånn situasjon, men vis du føler for det så, ditt valg :(

Har du dårlige erfaringer med det? Eller hvorfor ville du ikke prøvd? Så vidt jeg vet er det bra for hunden generelt sett også?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd det før og har dermed ingen dårlige erfaringer. Sa bare at personlig ville ikke jeg brukt det. Det er fordi jeg ville hatt hunden min akkurat sånn som den er, selv om den har en flekk på nesa som er en diskvalifiserende feil på utstilling, men vis utstilling betyr så mye, så er det jo sefølgelig hennes valg. Ikke for å være frekk eller noe, har bare litt spesielle meninger noen ganger.. B)

Skrevet

Jeg har ikke prøvd det før og har dermed ingen dårlige erfaringer. Sa bare at personlig ville ikke jeg brukt det. Det er fordi jeg ville hatt hunden min akkurat sånn som den er, selv om den har en flekk på nesa som er en diskvalifiserende feil på utstilling, men vis utstilling betyr så mye, så er det jo sefølgelig hennes valg. Ikke for å være frekk eller noe, har bare litt spesielle meninger noen ganger.. B)

Greit nok det at du mener hun ikke burde tenke så mye på utstilling, det er jeg forsåvidt enig i. Men Hemovital er bare rent blodpulver, og det er veldig bra for hele hunden generelt, både for pels, hud m.m. Så ser ingenting galt i å gi det til hunden :icon_redface:

Skrevet

Helt enig med deg Lise! Tenk hvis noen skulle farga deres nese i en annen farge for at dere skulle fått god kritikk? nei, jeg syns dere tar det utstillingsgreiene litt for alvorlig.

Skrevet

Helt enig med deg Lise! Tenk hvis noen skulle farga deres nese i en annen farge for at dere skulle fått god kritikk? nei, jeg syns dere tar det utstillingsgreiene litt for alvorlig.

Så om noe er bra for hunden din, vil du ikke bruke det bare fordi det kan kanskje endre pigmentet? Da vet jeg ikke hvem som er opptatt av utseende jeg gitt... :icon_redface:

Skrevet

Så om noe er bra for hunden din, vil du ikke bruke det bare fordi det kan kanskje endre pigmentet? Da vet jeg ikke hvem som er opptatt av utseende jeg gitt... :icon_redface:

Det finnes nok mer enn akkurat Hemovital som er bra for hunden og som ikke endrer pigmentet :)

Skrevet

Det finnes nok mer enn akkurat Hemovital som er bra for hunden og som ikke endrer pigmentet :icon_redface:

Ja visst. Men det er liksom grunnen til at noen ikke vil bruke det: at det KAN endre pigmentet... Og da blir det litt rart å hyle om at andre bryr seg om utseendet...

Jeg har brukt det på mine hunder, fordi jeg hadde en hanne som spiste dårlig. Og jeg fikk tips av dyrlegen om at blodpulver kunne hjelpe på apetitten. Og så lenge det hjalp brydde jeg meg fint lite om det endret hans pigment eller ikke.

Skrevet

Ja visst. Men det er liksom grunnen til at noen ikke vil bruke det: at det KAN endre pigmentet... Og da blir det litt rart å hyle om at andre bryr seg om utseendet...

Jeg har brukt det på mine hunder, fordi jeg hadde en hanne som spiste dårlig. Og jeg fikk tips av dyrlegen om at blodpulver kunne hjelpe på apetitten. Og så lenge det hjalp brydde jeg meg fint lite om det endret hans pigment eller ikke.

Ja, men det blir jo en helt annet sak igjen :icon_redface:

Skrevet

Øh.. Dette handler overhodet ikke om å farge noens nese! Det handler om Hemovital som er et blodpulver, altså et rent naturprodukt. Hemovital er appetittvekkende, det gir flott pels og er bra for hunden. Hva i all verden er galt med det? Bare fordi noen har erfaring med at det også kan bedre svakt pigment? Det fatter jeg ikke..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...