Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Stella har fått inflammasjon i albuen etter lek med en annen hund. Mest sannsynlig en vridning. Hun fikk en injeksjon med metacam hos veterinæren i stad, ca kl 1845. Hun halter fortsatt, og avlaster beinet like mye som før det. Burde den hatt bedre effekt? Hun er ikke seg selv, og har tydelig vondt stakkars :(

Skrevet

Aida har akkurat hatt forstuet albue. Hun belastet ikke benet i 5 dager selv på sterke opiater (Temgesic). Den minsker no smertene litt, men det vil nok ta tid før hun blir haltfri.

Skrevet

Maks plasmakonsentrasjon av metacam oppnås etter 2,5 time (siden du er sykepleier regner jeg med at det er greit at jeg ikke forklarer ytterligere). Så du burde se grei effekt nå, men som Tesere sier så tar det ikke nødvendigvis alle smerte. Hun bør jo ikke gå rundt å ha kjempevondt stakkars, da tar du kontakt og får noe annet. Men kan også være greit at hun begrenser seg litt også, så hun ikke gjør ting verre :) God bedring!

Skrevet

Takk for svar :) skjønner at det ikke tar all smerte, men jeg burde vel ha merket en endring... Hun som vanligvis bare er glad, hopper rundt og skal kose vil helst ligge for seg selv. Får se an hvordan effekten er fremover nå, så vondt som hun har det nå skal hun slippe å ha det.

Skrevet

Helt sikker på at det bare er en vridning i albuen? :/ Er det tatt røngten osv?

Det ble ikke tatt røntgen i dag, fordi vi kom inn på drop in og de hadde helt fullt. Dersom jeg ikke ser noen effekt av metacamen i morgen så drar jeg tilbake og får tatt røntgen.
Skrevet

Har erfart tidligere at metacam ikke var "sterkt nok", det måtte rimadyl til før min hund sluttet å halte. (Bakfot).

God bedring til Stella :)

Takk :) Ikke noe gøy at hun har så vondt, så mulig jeg må be om noe sterkere.
Skrevet

Har erfart tidligere at metacam ikke var "sterkt nok", det måtte rimadyl til før min hund sluttet å halte. (Bakfot).

God bedring til Stella :)

Det opplevde jeg med Chicka også, ingen effekt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...