Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg studerer i England, og vil så gjerne få meg en liten Maltipoo hund i en nokså ensom leilighet.

Kommer nok til å bli boende i England resten av livet, men reiser hjem til Norge ca 2 ganger i året og kommer til å jobbe en del freelance.

Er det noen som vet om det er mulig å fly med hund mellom UK og Norge, gjerne også til andre plasser enn bare Norge?

Skrevet

Pga. de strenge reglene for inn/utførsel av dyr i Storbritannia må hunden din sendes som cargo i lasterommet på vei til/fra Norge. Jeg betalte rundt 6000 NOK for min hund på 8 kg for fem år siden, en vei. Ellers finner du det meste av spørsmål og info om det å fly med hund i denne tråden: http://hundesonen.no/forum/topic/51832-hjelp-jeg-skal-ut-og-fly-med-hunden-min/

En litt annen sak, men anbefaler deg å se på renrasede hunder heller enn overprisede blandinger som lover ting de ikke kan holde. Hvorfor ikke enten malteser eller puddel?

Eller, når du uansett er i England, en hjemløs hund fra et shelter?

• Like 7
Skrevet

Pga. de strenge reglene for inn/utførsel av dyr i Storbritannia må hunden din sendes som cargo i lasterommet på vei til/fra Norge. Jeg betalte rundt 6000 NOK for min hund på 8 kg for fem år siden, en vei. Ellers finner du det meste av spørsmål og info om det å fly med hund i denne tråden: http://hundesonen.no/forum/topic/51832-hjelp-jeg-skal-ut-og-fly-med-hunden-min/

En litt annen sak, men anbefaler deg å se på renrasede hunder heller enn overprisede blandinger som lover ting de ikke kan holde. Hvorfor ikke enten malteser eller puddel?

Eller, når du uansett er i England, en hjemløs hund fra et shelter?

Tusen takk for godt svar!

Å se etter en hjemløs hund høres ut som en god idè :)

Skrevet

Å se etter en hjemløs hund høres ut som en god idè :)

Jeg bor i England, og er fortiden på et av RSPCA sine sentre. Kan bare skrive under på at det er massevis av hunder som leter etter gode hjem, og i alle størrelser og aldre. Det er også mange av miniatyrhunder og miniatyrhundblandinger som leter etter gode hjem.

• Like 1
Skrevet

Jeg bor i England, og er fortiden på et av RSPCA sine sentre. Kan bare skrive under på at det er massevis av hunder som leter etter gode hjem, og i alle størrelser og aldre. Det er også mange av miniatyrhunder og miniatyrhundblandinger som leter etter gode hjem.

Oi, har alltid trodd at du bodde i Norge jeg. :P

Eller har du nettopp flyttet? Sånn siste året?

Jeg har også lyst til å jobbe på shelter når/om vi en gang får flyttet dit, om helsa holder. :) Er også backup-plan om jeg ikke får meg jobb.

Skrevet

Oi, har alltid trodd at du bodde i Norge jeg. :P

Eller har du nettopp flyttet? Sånn siste året?

Jeg har også lyst til å jobbe på shelter når/om vi en gang får flyttet dit, om helsa holder. :) Er også backup-plan om jeg ikke får meg jobb.

Haha, nå måtte jeg le litt, for jeg har bodd her i fem år. :teehe::P
  • Like 2