Gå til innhold
Hundesonen.no

Vondt i bakparten


Recommended Posts

Måtte du til veterinær for å få ordnet med slik behandling? Jeg tenker det er lurt å finne ut hva det kan være først, uten at jeg helt vet hvordan man skal gjøre det når hun hyler for alt hos veterinæren :P Kanskje se det ann litt. Slike muskelvondter kan jo gi seg med litt ro. Så er spørsmålet, trene agility i dag eller ikke? Hun virker som sagt ikke fysisk påvirket av det utenom når jeg tar på henne.

Neida, de har det både hos Dyreklinikken Bg Vest og Aqua Dog (tror jeg). Jeg har brukt Adrian hos Bg Vest de siste årene til å sjekke gjennom muskler og er veldig fornøyd.

Dersom hun reagerer ved berøring hadde jeg ikke trent ag, heller tatt en lang tur i ulendt terreng sånn at hun får løsnet opp, også 1-2 t med BOT dekken etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de har det både hos Dyreklinikken Bg Vest og Aqua Dog (tror jeg). Jeg har brukt Adrian hos Bg Vest de siste årene til å sjekke gjennom muskler og er veldig fornøyd.

Dersom hun reagerer ved berøring hadde jeg ikke trent ag, heller tatt en lang tur i ulendt terreng sånn at hun får løsnet opp, også 1-2 t med BOT dekken etterpå.

Takk for svar :) Da tar vi agilitypause i dag, også ser jeg det an litt om vi skal dra til noe behandling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg drar opp denne igjen. Jeg har sett henne an en periode nå, men virker fremdeles berørt ved at jeg presser på muskelen i bakparten. Hun liker vanligvis veldig godt å få kos bakpå rumpen, og hun liker enda dette, men jeg merker at hun ofte syns det er litt ubehagelig og setter seg ned, eller flytter seg rundt slik at jeg koser andre steder istedenfor. Om jeg presser på musklene bak på låret så begynner hun å snu seg og se bak og bite meg, ikke hardt, men for å vise at dette er ubehagelig. Ingen hyling. Jeg kan dra beina bakover, fremover og løfte de opp uten tegn til smerte eller ubehag. Fysisk aktivitet viser hun ingenting ved. Hun går turer som normalt i ulendt terreng, springer og vi har trent litt agility uten hopping.

Jeg mener det er muskulært. Hun er en eldre dame, hun har vært veldig aktiv lenge med agility i store deler av livet sitt, det er ikke rart at hun nå kanskje har litt muskelvondter tenker jeg. Jeg ringte mamma i dag og hun mente, med forbehold om at hun ikke har sett hunden, at det var skjelettet. Blondie hyler for alt hos veterinæren, så hun er en hund som jeg omtrent på selvdiagnotisere så godt som det lar seg gjøre på forhånd før vi drar til veterinær.

Er det noen som har en anelse om hva det kan være eller tror det kan være muskulært eller skjelettet? Hvis det i så tilfellet er muskulært, ville dere dratt til veterinær først, eller bare rett til noen som behandler muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkena her har spondylose noe som også gjør hun dårlig i beina til tider. Fikk massasje for 2 uker siden da var både ryggen og 3 av fotene ikke gode. Skal til massasje gjenn på tirsdag. Ellers har vi også hatt bra effekt av laser behandling. Eneste jeg ser på hun er tidvis halt og stive bein merker ingen ting til ryggen.God bedring til Blondie!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...